USB Epson Stylus installeren in Lunux 64bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Hallo Allemaal

Ik heb een USB Epson Stylus Photo 750 geinstalleerd op een Systeem, werkt goed.in Linux.

Maar nu wil ik hem delen zodat een ander systeem hem "ziet" en ik ook daar vandaan met de Epson kan printen,
Ik zie alleen geen mogelijheden voor Printerdeling

Kan iemand mij zeggen waar ik dat kan vinden, want ongetwijfeld is het mogelijk.

MVG
Jan Filarski

Ga eens naar localhost:631 met firefox. indien dat niets doet:

sudo apt-get install cups

Hallo Wampier,
Ik ben de hele dag zoet geweest met het zoek naar Drivers en opdracht regels om mijn printertje : USB EPSON Stylus Photo 750 te kunnen delen (sharen)
Op op een par help desks geweest ook Localhost:631 maar niets mocht baten. Als ik nu maar wist welk pogrammaatje gedownload moest worden.

Oh ja, m'n monitor of WebCam werkt sinds vanmorgen in SKYPE. Dus langzamerhand krijg ik toch alles aan de praat.
Ik heb alleen nog wel een vraagje: Het langzaam donker worden van het scherm (mijn vrouw zei al: dan doet hij nadenken) is dat een te kort aan geheugen?
En de snelheid, laat ik zeggen de tijd dat je overschakelt, van het ene naar het andere programma vind ik nogal lang duren.
De tekst schrijf ik nu met een resolutie van 1280 x 1024, ik vind trouwens dat de tekst wel iets groter kan, (van afmeting, ik kom al een beetje op jaren)

MVG
Jan Filarski

Laatst bewerkt:
localhost:631 geeft geen antwoord? heb je cups geïnstalleerd (zie ook mijn vorige post).

Hallo Wampier,

Ja, ik heb localhost:631 in FireFox geladen en toen kwam ik bij één van de Helpdesks uit wat ik al bedoelde. Maar in alle antwoorden geen een, die over het bedoelde probleem handelde Namelijk het delen van een USB printer. Bovendien bleek alles over het Suse operating System te handelen, en ik ken de verschillen niet met Ubuntu.
Naar ik aanneem is Suse een dialect van Linux net zoals Ubuntu maar daarom niet geheel gelijk aan elkaar.

MVG
Jan Filarski

Als je cups hebt geïnstalleerd en je gaat naar localhost:631 en krijg je een startscherm met:
Code:
[werkbalk home - admin - classes etc.]
CUPS 1.X.X

cups for users / admins / devs
etc.

Vervolgens klik je bovenin op "administration". Vervolgens de "manage printers". Daar zou je stylus bij moeten staan. Ga terug naar het "administration" menu en aan de rechter kant bij "server" klik op: "share printers connected to this system". Dat is in principe alles

Hallo Wampier

Mogelijk heb ik nu een nog veel groter probleem.

Mijn systeem waarop Ubuntu is geinstalleerd, is mogelijk ge infecteerd met een virus

Dit is een Win7-systeem, waarop ik nu dit bericht schrijf.

Nu is mijn hopeloze vraag:

Bestaat er een virusbestrijder, die ik b.v. op een zelfstartende CD zou kunnen zetten, om daarmee mijn Ubuntu-systeem te kunnen schoonmaken.

Ik kan doordat de Firewall mijn Ubuntu systeem heeft afgesloten nu niet meer daarmee op Internet komen.

Ik hoop dat je hierop raad hierop weet.

Als het Ubuntu systeem virus-vrij is ga ik weer verder met die UBS printer.

MVG
Jan Filarski

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan