USB externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Beste Helpmij'ers. Ik heb een vraagje over externe harde schijven. Wat is het verschil tussen 1.8", 2.5" en 3.5"? En kan ik ze allemaal gebruiken of hangt dat van je moederbord af?

Hoi,

Dat is de grote van de hd en dan bedoel ik de inbouw maat.

Modag

Hoi,

Er bestaan in grote drie types hd 1,8 , 2,5 en 3,5 inch deze zijn in je pc/notebook te bouwen maar ook dus in een externe behuizing, dus als je een hd van 2,5 inch hebt zal je er een externe behuizing voor moeten kopen die geschikt is voor 2,5 inch hd.

Modag

Beste Helpmij'ers. Ik heb een vraagje over externe harde schijven. Wat is het verschil tussen 1.8", 2.5" en 3.5"? En kan ik ze allemaal gebruiken of hangt dat van je moederbord af?
1.8", 2.5" en 3.5" zijn de afmetingen van de harde schijf.
Als je een 3,5inch HD koop moet je die in de meeste gevallen via een stekker in het stopcontact en een usb kabel aansluiten. Een 2,5 inch HD wordt in veel gevallen alleen via een usb poort aangesloten. Het stroomverbruik van een 2,5 inch is ook minder. Een 1,8 inch is nog een stukje kleiner, handzamer, duurder, minder stoom verbruik en kan ook met een usb kabel aangesloten worden. 2,5 inch en 1,8inch harde schijven kunnen beter tegen schokken omdat ze meer voor mobiel gebruik in bijvoorbeeld laptops en iPods gebruikt worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan