usb formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaantje

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2014
Best mensen,
Ik heb een usb stick die ik gebruikte voor de xbox maar ineens doet hij het niet meer ik steek hem in de pc en jij geeft 100000000x aan dat ik de stick moet formateren. Ik druk op formateren en hij geeft aan formateren kan niet voltooid worden...
Wat moet ik doen help mij
Groetjes kaan

Laatst bewerkt:
probeer het volgende het werkte bij mij stick
het wist wel alles van de stick

open cmd ( command prompt )

typ diskpart

dan list disk
selecteer je stick door select disk 1 (nummer kan veranderen door aantal hard drives en sticks die aan je pc verbonden zijn)
nu tik je list partition in
select partition 1
dan clean
dan format fs=ntfs
als dit compleet is typ exit
normaal moet dit werken heb al 7 keren mijn stick op deze manier herstelt.

Nee het lukt niet...
Alles gaat goed tot dat ik list patition in tik er staat er zijn geen partities op deze schijf die kunnen worden weergegeven. En daarna loopt alles fout...

Moment wil jij jouw USB DE-fragmenteren of je die Formateren wil ?? :(

Ook niet hij zegt device media is write-protected....

Oeps het moet formateren zijn

Laatst bewerkt door een moderator:
ik type het in en wacht maar hij komt er niet bij te staan..

ik kan hem niet open krijgen en ook niet gebruiken als ik hem in de xbox doe kan hij hem ook niet lezen..

ALS je register kent, doe maar volgende :

Druk op start/ Uitvoeren typ maar in regedit en ENTER !

In regedit zoek maar volgende ( onderstaande sleutel ! )

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies

ALS je bij StorageDevicePolicies nergens ziet dat staat WriteProtect, klik met rechte muiskant op en in submenu geef je aan nieuw Dword (32-bit ! ! ! ) en geef je die WriteProtect
naam, vervolgens nog eens op WriteProtect klik je dubbel en als warde gegevens geef je 0 ...
Nu kan je wel USB Formateren ..

MAAR mocht je wel die Dword waarde WriteProtect hebben dan in plaats van 0 daar staat 1 die moet je dus in 0 veranderen zodat je eigen USB wel formateren kan ..

Laatst bewerkt:
@ ROYONIX

die HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies ding staat er bij mij niet bij??

ALS jij krijgt waarschuwing dat jij niet USB formatteren kan dan moet wel ergens die sleutel in register gevonden worden zodat die daar dword waarde in 0 verandert kan worden .... :(

als ik je app zou kunnen krijgen dan kon het misschien wat makkelijker?

Die boven mijn link- app bedoel je ?? maar die is gratis, nei ik geloof niet dat kan die helpen als maar jouw USB stick beveiligt is :( ( maar natuurlijk kan je proberen, klik gewoon op die text daar ) ..
=============
Oof je doet weer volgende mocht je ECHT ( ? ) die sleutel daar niet kunnen vinden :

1. Regedit

2. Ga naar registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control

Op Control klik maar met rechte-muis kant en nieuw Dword ( 32 bit ! ! ) noem die dus op WriteProtect
dubbel op WriteProtect kliken en vervolgens geef je die waardegegevens 0
ScreenShot014.jpg 100% MOET lukken ! ...:D

Laatst bewerkt:
oke heb um gevonden en alles gedaan wat je zij, wat nu??

:D ALS maar inderdaad zo gelopen is dan is nu alles in orde ! :D
Nu sluit je gewoon register, steek maar USB stick in USB poort en formateer maar die zonder zorgen, mocht weer niet lukken dan heb je ergens iets, niet goed gedaan oof instruktie niet goed gevolgd :(

Laatst bewerkt:
ik heb alles het zelfde gedaan... maar het lukt nog steeds niet laat maar:) bedankt voor jullie hulp!!

@Kaantje,

Welkom op Helpmij .nl

Heb een aantal berichten samengevoegd en een aantal quote;s verwijderd een quote is om op iets te attenderen en in dit geval niet nodig, en je kan ook een bericht van je eigen aanpassen (rechts onder in)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan