USB formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ybesse

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Ik ben met mijn usb bezig geweest, ik wilde hem formateren maar dit is tot op heden niet gelukt.

Nu is het zelfs zover dat ik de usb moet formateren om hem te gebruiken. Alleen dit kan niet omdat hij tegen schrijven beveiligd is.

De oplossingen die ik geprobeerd heb zijn via opdrachtprompt het schrijven op te heffen. (disk part enzo)
En ik heb gezocht via regedit maar ik kan Storagedevice niet vinden.

Ik hoor graag of iemand hier nog iets van software voor heeft of een andere oplossing. De bestanden die er op stonden mogen weg, ik zou gewoon graag willen dat hij weer werkt.

Je bedoeld een externe schijf die via de USB aan de PC hangt?

Regedit als admin openen en de vorgende regel op 0 zetten, erna opnieuw opstarten.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies

Wil het nu wel?

Je kunt ISObuster eens proberen. Of gek genoeg de gratis SDformatter software.

Je bedoeld een externe schijf die via de USB aan de PC hangt?

Regedit als admin openen en de vorgende regel op 0 zetten, erna opnieuw opstarten.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies

Wil het nu wel?

Ik kan StorageDevicePolicies niet vinden. Zelfs niet als ik als Admin opstart. Waar kan dit aanliggen?

Helaas alle 3 de software optie geven niet gewenste resultaat.

Naja ISObuster heb ik geen idee hoe het werkt. En of ik daarmee wel kan formateren.

De schijf al aan een andere PC/Laptop indien mogelijk geprobeerd?
Welke USB versie is de schijf en de aansluiting?
Een USB2 schijf aan een USB3 of andersom wil wel eens problemen geven.

Andere opties. Via Linux proberen en controleer meteen eens in welk bestandssysteem de stick is geformatteerd?

Welk bestandssysteem staat er op de USB stick. FAT, NTFS, CDFS, of nog iets anders?

Gewoon FAT....

Misschien was de tijd dat ik er aan besteed heb duurder dan een nieuwe usb kopen... Maar toch... Zou het leuk vinden om het nog te fixen.

Ding kan natuurlijk ook gewoon defect zijn....zou niet de eerste zijn...:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan