usb formatteren naar NTFS lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter fjlv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fjlv

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Dag,

Heb hetzelfde probleem met een identieke usb stick. Alleen snap ik de oplossing niet.
Als ik cmd in toets krijg ik inderdaad een DOS schermpje, maar ik kan niet op een andere regel komen dan waar c:\users\enzovoort staat.
Ook de letters zijn mij niet duidelijk. Mijn usb stick wordt onder schijf G herkend in de verkenner. Een snelkoppeling aanmaken naar het bureaublad lukt ook niet.
Wat doe ik fout en hoe los ik dit op?
De usb stick naar exFAT formatteren lukt wel, maar dan kan ik geen grote MP4 films afspelen.
Hoe komt het dat ik wel op de "normale " manier een SD kaartje naar NTFS kan formatteren?
Ben erg geholpen door een voor dummy's simpele uitleg en oplossing.

Frithjof

@fjlv:
Ok, maak dan een snelkoppeling in je profielmap:
[Windows-toets]r toetsombinatie -> %userprofile%
Maak daar een snelkoppeling naar de volgende opdrachtregel:
cmd.exe /k convert G: /fs:ntfs
Rechtsklik op die snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"

Succes,

Tijs.

Beste Thijs
Snap het nog steeds niet. Als ik met re muistoets op startwindows knop druk kan ik de verkenner en eigenschappen opstarten. Als ik op de windows knop druk met re muistoets kan ik niet%userprofile% ergens intoetsen. Waar moet dan bijv de cursor staan?

Kortom wat en hoe kom ik in die zg. profielmap?

mvg

Frithjof

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Het is niet toegestaan mee te liften in iemand zijn / haar topic.

Het is toch een TOETSCOMBINATIE waar ik het over heb, dus niets met je muis(!!)
Oftewel: De Windowstoets en de r toets combineren, zodat het Uitvoeren vakje verschijnt.
Daar intypen: %userprofile%
en op OK klikken.
In de map die dan opent die snelkoppeling maken waar ik het over had.

Tijs.

Waarom zou je op exFAT geen grote bestanden kunnen plaatsen?
Op exFAT kun je net zoals op NTFS heel grote bestanden kwijt.
Ik denk dat je hebt over de max. 4GB grootte van het FAT32 file systeem en dat geldt niet voor exFAT.
Kort door de bocht is exFAT net zoals NTFS, maar kan dan door zowel Windows als door bijvoorbeeld OS-X worden gebruikt.

Laatst bewerkt:
Het converteren is nu wel gelukt. Maar het probleem nog niet opgelost.
Of ik nu converteer en formatteer naar exFAT of NTFS, als ik meer dan 2 VIDEO Mp4 bestanden op de USB stick van Gb heb gezet of ze nu groter of kleiner zijn dan 4 Gb, afspelen gaat niet. Het is ook opmerkelijk dat bij het 3e bestand van bv. 7 gb met kopieer en plak het kopiëren heel snel naar 60 seconden resterende tijd springt in de voortgangsbalk. In de verkenner staat dat er wel degelijk bv 7 Gb bij is gekomen. Maar in de VLC player wordt aangegeven dat er 0.00 minuten video is. Onbewerkte MTS bestanden, dus direct van de camera, worden wèl goed gekopieerd. Dus elke keer als ik een 3e en/of 4e mp4 bestand kopieer wordt dit niet goed gedaan. Als ik dan bijvoorbeeld dat 3e mp4 bestand als eerste kopieer, gaat het wel goed. Het ligt dus kennelijk niet aan het bestand. Ook deze mp4 bestanden gekopieerd naar een externe HD gaat prima. Wat kan er aan de hand zijn met deze USB stick?

Welk merk is die USB stick? Hoeveel GB kan er maximaal op? Is het een USB2 of USB3?

@edmoor: vermoed je een fake usb-stick? dus eentje die meer opslag aangeeft dan er werkelijk op zit?

Tijs.

Nee, dat niet. De vragen zijn puur om de juiste informatie te krijgen.
Maar nu je het zegt, het zou niet onmogelijk zijn.

zie eerste vraag van enige tijd geleden van Ramon7:kan USB-stick niet formatteren

" Hallo,

ik heb een BSIX 16GB usb stick gekocht en ik wil hem graag formatteren naar NTFS maar dat lukt niet via rechtermuisknop > formatteren
ook niet via CMD met de command Format I: /FS:NTFS /V:Ramon_USB /Q

bij voorbaat dank,

Ramon "

De stick geeft aan bij eigenschappen: 15,1 Gb. Deze sticks worden oa verkocht bij de Action. Waarom kan ik er dan wel andere bestanden opzetten en uitlezen ter grootte van wel 10GB?

mvg

Frithjof

Ik heb geen idee. Hopelijk iemand anders wel.

Tijs.

Die informatie staat niet in dit draadje, vandaar de vragen.

Ok, kijk even het volgende na:

Open Explorer, & RechterMuisKlik de USB-stick.
Klik vervolgens op EIGENSCHAPPEN en ga naar het tabblad BELEIDSINSTELLINGEN. Kies daar voor OPTIMALISEREN VOOR PRESTATIES, klik op OK en op SLUITEN.

Je usb-stick zal nu sneller werken, maar je moet, voor het verwijderen van de stick, telkens op HARDWARE VEILIG VERWIJDEREN klikken, je usb-stick selecteren en bevestigen (In dat geval nooit zonder die handeling het apparaat verwijderen wegens risico van data-verlies).

Dit komt omdat als je een usb-geheugenstick aansluit op een computer met Windows XP, dan wordt de zogenaamde ‘schrijfcache’ automatisch gedeactiveerd (Snel ontkoppelen zonder veilig verwijderen).

Sluit & heropen Explorer, of Schijfbeheer, & dan kan je wel NTFS formatteren.

Bedankt allemaal,

Het formatteren is nu wel gelukt, maar er is weer een ander probleem bij deze usb stick gekomen.
Ik open daarvoor nu maar een nieuwe vraag

Frithjof

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan