USB geen stroom bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Bij het net aanzetten van de PC heeft de USB wel stroom. Toetsenbord, HUB en muis werken keurig. Alleen tussen de POST en het laden van Windows valt alles weer uit. Ook de apparaten die direct op de USB-poorten in de kast zitten aangesloten.
Dit maakt opstarten van CD-rom, veilige modus en anderzeids onmogelijk als ik geen PS2 aansluit. Ook was het na de bouw van mijn PC zo dat als deze een paar dagen uitstond Windows alle USB-apparaten opnieuw ging installeren. Na installatie van SP I (USB 2.0 drivers) was dit verholpen. Maar het "uitvallen" bij het opstarten is er nog steeds.

Hoe verander ik dit?

Staan die USB-poorten wel ingeschakeld in het BIOS? Zijn er jumpers op het moederbord die je moet (ver)plaatsen?

USB in bios staat aan.

Wat jumpers betreft, ik heb omdat ik de USBpoorten voor wilde gebruiken ergens een jumpertje geplaatst zodat er twee aan de achterkant afgesloten zouden worden.

Ik zal nog eens kijken (ook voor lampje).

Negative

Ik heb wel een stekkertje verplaatst die verkeerd zat, dat zit nu goed. Verder heb ik een PS2/USB jumpertje verbouwd.

In de bios staat USB enabled maar:

"< enter > to enable of disable the feature of USB devices emulate of Legacy I/O devices"

En die staat op disabled. Ik heb geen idee wat het is. Moet die aan?

Als ik een enkele toets indruk van mijn toetsenbord gaat het numlock lampje wel zwakjes branden.

Gewoon even uitproberen wat die optie doet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan