USB Geluidskaart + Actieve monitoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkiebeej

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Hallow,

Ik heb hier eerder gevraagd of iemand mij kon adviseren/ aanbevelen welke monitoren en/of geluidskaart ik het beste zou kunnen kopen..

Nu mijn vraag..

Ik wil graag twee actieve KRK monitoren kopen. Heb ik hierbij een externe geluidskaart nodig? Ik denk van wel want mijn PC heeft geen jack ingang(en).

Is de Lexicon Lambda USB geluidskaart een geschikte keuze? Zijn er dingen waar ik in het bijzonder op moet letten?

Graag uw advies.. Ik kan niet wachten!

Laatst bewerkt:
Voor de duidelijkheid van andere lezers, KRK monitors zijn luidsprekers, high end meestal gebruikt in studios voor het luisteren op korte afstand.
Of de Lexicon Lambda USB geluidskaart een geschikte kandidaat is ligt ook een beetje aan je pc, gezien het een usb is mag ik aannemen dat het om een laptop gaat, kan me dan ook voorstellen dat deze investering een beetje duur wordt tenopzichte van de laptop.

Kan me haast niet voorstellen dat hier geen audio output op zit.

Laatst bewerkt:
ik zou als ik jou was gewoon een usb audio interface nemen

1. je kan hem overal op aan sluiten en is makkelijk mee te nemen dat heb je dus niet met een interne kaart
2. usb of firewire audio interfaces hebben asio drivers voor een lage latecy (weet dus niet zeker of zo een interne kaart dat ook heeft )

ik zou even een kijken nemen op Bax Shop of Rj Shop

ik zelf hed eerst de tascam fireone gehad ( prima apparaat jammer alleen dat ie geen 64 bits ondersteunt ) - Firewire

nu heb ik de roland quad capture en daar ben ik zeer tevreden over - Usb

waarvoor wil je precies de audiokaart gaan gebruiken ?
en met welke programma,s en welke windows ?

ik denk dat er namelijk wel betere audio interfaces zijn te vinden dan die jij op het oog hebt ( ik bedoel niet dat Lexicon Lambda USB een slecht apparaat is hoor )

het zal waarschijnlijk prima werken maar wat voor kwaliteit wil je behalen dat is maar net de vraag
en hoeveel wil je uitgeven ?

en je zegt dat je pc geen jack/output ingang heeft dan ben ik wel heel benieuwt hoe jij geluid afspeelt van je computer ?

geen audio kaart aanwezig in deze pc ?

vertel ook ff de specs van je systeem

en volgens mij zijn de krk monitoren verbonden met een dikke jack plug (weet ff niet zo gauw hoe die heten ) of via xlr kabels dus ik raad toch een externe audio interface aan

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties.. Ik hoop jullie nu iets meer duidelijkheid te kunnen geven.

Ik heb dus een HP Pavilion P6000.. (PC)

Met geen jack ingang(en) bedoelde ik eigenlijk die 6mm Jackplug ingangen.. Natuurlijk heb ik een geluidskaart (onboard) Maar daar is alles eigenlijk mee gezegd.
Ik wil graag een externe USB geluidskaart.. zoals aloew al zegt "overal op aan sluiten en is makkelijk mee te nemen". Wat ook nog een reden is, is dat ik er (misschien) in de toekomst meer op wil aansluiten zoals een microfoon (ik wil graag mijn opties open houden). En met zo'n verloopstukje zoals AsusUser aangeeft, heb ik het idee dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. Ik denk dat elk tussenstukje of verloopje uiteindelijk weerstand bied (hier ga ik dus niet voor).

Verder heb ik Windows 7 Home Premium 64-bit en ik werk met FL-Studio 8XXL (Fruity Loops), een Korg K25 midi keyboard en een Akai ATT01U USB platenspeler. Ik heb ook nog een gitaar met 6 stalen snaren, die ik er eventueel op aan zou kunnen sluiten.

Ik overwoog dus over de volgende aankoop:

Lexicon Lambda USB geluidskaart
Procab REF724 XLR male - jack male 1.50 meter (2x)
KRK RP 6 G2 actieve studio monitor (2x)

En wat betreft mijn budget, ik wil graag de geluidskaart, 2 monitoren + bekabeling voor maximaal €600,-.

Ik hoop dat ik zou een duidleijker beeld heb kunnen schetsen en dat jullie mij wat tips kunnen geven.

Laatst bewerkt:
heb van conrad een usb geluidskaart kosten me toen 20 euro

Perfect ding en helder geluid ( HD ) Ook werkt het goed met me DJ set.

ik zou deze reacties even lezen over de lexicon lambda usb
http://www.musiciansfriend.com/pro-audio/lexicon-lambda-usb-desktop-studio (kijk bij review)
sommige die zeggen dat ie prima werkt en andere hebben daar een andere mening over
wat je ook kan doen is bijvoorbeeld baxshop of rjshop of een andere site een mailtje sturen

met daarin de uitleg welke apparatuur je gebruikt en met welke software en wat je budget is
en vragen wat hun je aanraadde
het is altijd lastig te zeggen of een audio interface goed is als je het nog niet gebruikt hebt
dus vandaar kan ik niet zeggen of de lexicon lambda usb een goeie aankoop is
en bij die winkels weten ze meestal wel wat goed is en wat niet

Goeedee middag,

Ik had een tijdje geleden een Alesis IO/2 Express van marktplaats gekocht en via Bax-shop 2 x krk 5 rokit g2 gekocht Ik ben er erg tevreden over. Echt een aanrader. Dus mijn vraag is beantwoord. Bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan