usb HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

mustangBE

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
ik heb een ADATA NH13 USB HD .
als ik deze aansluit op mijn PC met win 10 komt hij in mijn apparaat beheer te staan en zou hij correct werken maar hij verschijnt niet in verkenner tussen mijn andere schijven.
heb hem al eens verwijderd en terug in gestoken maar zonder resultaat.
iemand een idee ?

ze staat er in , maar ik krijg melding dat ik ze moet converteren naar een dynamische schijf en dan krijg ik melding dat de schijf dit niet ondersteund

ik heb ook nog een schijf geplaatst in mijn pc die ik uit mijn nas heb gehaald.
daar heb ik het zelfde probleem mee (moet converteren naar een dynamische schijf en formateren)

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak een screenshot van schijfbeheer met die schijf eraan en zet die hier neer, wel gaarne leesbaar.

Het lijkt erop dat de schijf om wat voor reden ook, beschadigd is; misschien een keer op een niet-veilige manier verwijderd?

Heb je er al gegevens op staan?
Je kunt proberen om een opdrachtprompt te openen (als administrator) en dan dit in te geven :

chkdsk /f E:

(als dat werkt dan hetzelfde voor de overige partities)

Of je kunt het proberen met datarecovery software zoals :
http://www.easeus.com/datarecoverywizard/free-data-recovery-software.htm

ik heb ook nog een schijf geplaatst in mijn pc die ik uit mijn nas heb gehaald.
daar heb ik het zelfde probleem mee (moet converteren naar een dynamische schijf en formateren)

Dat is niet raar, een NAS-schijf is in de meeste gevallen Ext3 of Ext4 geformatteerd en dat kan Windows standaard niet lezen...
Heb je die ext. schijf toevallig voorheen als uitbreiding aan je NAS gehad..? Want dat zou het wel verklaren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan