USB HDD herkenning kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarelStromph

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2013
Windows 7, Acer x3470 computer. Western Digital 1½ TB HDD, 2 jaar oud. Tot enige dagen werkte hij perfect. Erna ziet do computer alleen nog de stationsaanduiding (i.z. L) en er valt verder niets mee te doen. Vroeg een paar keer formatteren maar ook dat was steeds niet gelukt. Tot gisteren: ik heb hem kunnen formatteren en kan de (lege) HDD "lezen". Na het gratis gedeelte van "EaseUS Data Recovery Wizard 8.5" erop losgelaten hebben zie ik dat alles op de HDD intact is, ik kan de plaatjes zelfs met PrintScreen copiëren. Maar ik heb geen creditcard en dus kan dit programma niet zomaar aankopen. Wie weet hoe je de directory structuur (of hoe dat ook heet) kunt herstellen? Het is duidelijk, dat de HDD niet beschadigd is, alleen de toegang, herkenning, is naar de knoppen. Was dat niet iets met de hash-code of zoiets? Ik zou het het graag weer terug willen vinden. Graag jullie advies., bij voorbaat dank, Karel

Lange Pier, dank je ik ga ermee werken. Maar meer commentaren zijn ook welkom. Groet, Karel

Neen helaas nog niet, omdat ik er niet aan toegekomen ben. Zal berichten zodra het geval is (zal lang duren). Voor de niet helderienden, ik heb mijn type computern en window en ook de HDD meteen al opgegeven. OS uitvoering zegt me helaas niet veel. Mijn computer is Groet, Karel

Lange Pier,

Heb de HDD getest en krijg helaas dit. DAT12-16.jpg. Heb ook een bedrijf benaderd in Halfweg, maar deze regeert niet. Heb jij suggesties??? Bij voorbaat dank, Karel

Vrees dat er weinig is te redden, je kunt doorgaan en een deeper search uitvoeren, miss dat de juiste partitietabel nog wordt gevonden maar vrees met grote vrezen.

Indien de data niet van belang is, alhoewel je met TestDisk ook data veilig kunt stellen, alle partities verwijderen met of die Minitool of schijfbeheer en opnieuw opstarten, dan kun je hem als de schijf verder goed is opnieuw indelen in schijfbeheer of met Minitool.

http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step

Lange Pier,

De inhoud van de HDD zit er nog perfect op de Drive, alleen de TOEGANG is zoek. Ooit had ik (in DOS) vaak zulke problemen en het was gemakkelijk te repareren, ik weet alleen niet hoe en waarmee. Hier komt een der directories opgehaald met "EaseUS Data Recovery Wizard 8.5" Lindex.jpgL1.jpgL4.jpg

Dat kan de MFT zijn waaruit wordt gelezen want er staat ook unknown bij, de bestanden zelf zijn dan niet gevonden vermoed ik.
Indien de in NTFS was geformatteerd.

Met TestDisk en "list files" eens proberen.

Overigens lees ik niets over die "deeper search", niet gedaan?
En ook niet over de vraag of alles eraf mag.

Hoe doe je dat "dieper search" ? (zal er naar kijken, maar deze "search"=Analyse, heeft al 6 uur geduurd). Neen niets mag er af. Het zij er honderden documentaires die NIET meer te vervangen zijn. Immers mijn kabelleverancier (KPN) heeft sinds begin november een z.g.n. "copy once" flag neergezet en dus kan NIETS MEER opgenomen worden op een DVD+RW. Ik kan domweg niets meer uit mij DVD-recorder op een DVD overnemen (om daarna in mijn computer te bewerken). Voorts zijn de uitzendingen van National Geographic en APL heel veel armer geworden. 5 jaar geleden was een uitzending over leeuwen 80% leeuwen, nu is het slechts 20% en de rest is gevuld met de egotripper van de filmer zelf. Jantje de filmer is belangrijker geworden dan de leeuw, in een leeuwenfilm. Ik heb een reparateur per e-mail benaderd maar die regeert niet eens, kijken of ik hem vandaag kan bellen.

Ik ben de naam kwijt, maar ooit hadden we een programma waarmee de hele adressering kon bekijken en veranderen. Links had je de hex-codes, rechts, ernaast, de tekst. Nu heb ik nog 4 (3 van hetzelfde merk) andere 2TB USB HDD aan de computer hangen. Daarin zou ik de FAT tabellen kunnen afkijken/benaderen. EaseUS Data Recovery beweert dat het met haar programma (waarmee ik de tabellen heb gemaakt) de boel te herstellen is. Het programma kost geloof ik $ 69,--, niet goedkoop, maar ik weet niet of ie het ook echt DOET. Weet jij iets van deze jongens???? Ik hoor alleen hun eigen loftrompet. Alvast bednkt voor je advies.

Wat betekent Internet Eureka failure (of zoiets???).

Groet, Karel

Nogmaals, met TestDisk kun je met list files alle gevonden bestanden naar een andere locatie kopiëren, en met de beta uitvoering de schijf als raw uitlezen mocht het met de niet beta versie niet willen.
Je geeft daar helemaal geen reactie op.

Miss dat deze ook wil, zal uitproberen worden.
https://www.piriform.com/recuva

En idd zijn de programma's van NG en Discovery irri geworden, veel geblaat en wisselende camera standpunten, niet leuk meer om naar te kijken.

Ik kan je niet helemaal volgen. Ik heb TWEE TestDisks, versie -6.14 en versie -7.0 ik weet niet meert welke ik gebruikt heb. Het is de 1e keer dat je "list files" noemt, weleer sprak je van deap search en ik heb (nog geen van beide kunnen runnen. Ik ga het nu proberen, op versie -6.14. Groet, Karel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan