USB herkent externe hardeschijf niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dwin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwin

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Hoi,

Ik heb een probleem met een externe hardeschijf. Als ik deze aansluit op een USB-poort herkent de PC niks en kan ik de externe harde schijf dus niet openen. De externe harde schijf heeft het al maanden gedaan zonder problemen en nu laat hij het ineens afweten.
Omdat ik weinig USB-poorten heb, heb ik een soort USB eilandje zodat ik meerdere USB-poorten heb. Hier ligt het niet aan, als ik hem rechtstreeks aansluit op de PC krijg ik nog geen reactie. Ik heb van alles geprobeerd ondertussen, het opnieuw aansluiten werkt niet.
USB sticks en andere apparaten worden gek genoeg wel herkent.
Ik hoop dat iemand anders hier ervaring mee heeft en mij kan helpen op het goede spoor.

Bij voorbaat dank en gegroet,
Dwin

Krijg je de HD te zien in je disk management onder computerbeheer? (rechts klikken op 'mijn computer' en kiezen voor 'beheren').
Zo ja, is er daar een letter aan je schijf toegekend?

Ik heb regelmatig dat ik m'n USB HD insteek en dat hij wel herkend wordt, maar er geen letter aangegeven wordt, waardoor ik hem dus niet kan bereiken.
Dan in uw disk management gewoon een letter toekennen en het werkt.

Bedankt voor je reactie The Doctor.

Het apparaat staat wel onder USB controllers en schijfstations, maar niet bij opslag -> schijfbeheer. Dus het is niet mogelijk om er een letter aan toe te kennen.
Heb je misschien nog andere mogelijkheden waar het aan zou kunnen liggen?

Bij voorbaat dank,
Dwin

Laatst bewerkt:
Heeft iemand anders misschien nog tips?? Ik snap er ngosteeds niks van :rolleyes:

Heb het zelfde!

Ik heb precies hetzelfde en baal daar ontzettend van!!!! Word misschien wel opnieuw Windhoos installeren.................

Heb hier 3 externe en geen een wil het doen, maar ik heb een PCI kaartje met usb poorten als ik die erin doe doet het in eens wel?????????? maar helaas is dat kaartje USB 1
gaat als stroop dus.............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan