[USB] hoe repareer ik USB auto-detect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Almighty

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2005
Berichten
8
Ey mensen,

Ik heb enkele dagen geleden een Microsoft Wireless Optical Desktop 1000 aangeschaft en ben er nu dus achter gekomen dat al mijn USB-poorten niet meer werken. Althans, XP detecteert USB-apparaten niet meer automatisch. Ik heb als alternatief, de gedeelde ontvanger van mn muis en toetsenbord, op een PS/2-poort aangesloten (stond als alternatieve wijze in de handleiding). Er is mij al gezegt door een computerwinkel dat de gedeelde ontvanger dan nooit goed werkt!
Ook heb ik al in de BIOS gezocht naar iets wat met USB te maken heeft, omdat mensen hadden gezegd dat j auto-detect gewoon aan kan zetten in de BIOS. Maarja, niets gevonden...

Ik hoop dat iemand mij de goede weg op kan helpen:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Zijn je USB poorten wel zichtbaar onder apparaatbeheer?
En ook goed geïnstalleerd?
 
Bij apparaatbeheer staat bij SCSI en RAID-controllers alleen maar VIA SATA RAID controller:( Geen USB controller....
 
Dus geen USB controller..
Heeft USB het wél gedaan?
Zo niet, zou ik even in het bios kijken of deze geactiveerd is.
 
USB heeft het gedaan. Ik heb mn pc nu bijna 3 jaar en hij heeft het sowieso 2 jaar lang normaal gedaan. Daar ben ik zeker van! Ik ben de gehele BIOS nagelopen en kan helemaal nix met USB of auto-detect vinden:(
 
In dag geval heb ik geen opties meer.
Misschien dat er iets mis is met het moederbord? :confused:
 
Ik heb 2 maanden geleden een nieuw moederbord laten installeren. Ik heb alle drivers (sound, RAID etc.) geinstalleerd. Dus ik denk dat dat het niet kan zijn:confused: thnx anyway;)
 
Wat voor merk en type is het als ik vragen mag?
 
Hier ff wat info over mn comp:

AMD Athlon XP 2400+
MSI KM4M-L(MS6734)/ MS-6786


Ik hoop dat j hier wat mee kan;)
 
Geplaatst door Almighty
Ik hoop dat j hier wat mee kan;)
Ik heb even gekeken voor je in de handleiding.
Het volgende kom ik tegen:
Ga eens in het bios naar --> VIA Onchip PCI Device, en kijk of "OnChip USB Controller", "OnChip USB2.0 Controller" en "USB Device Function" op Enabled staan (Hoofdstuk 3-14).
Mocht dit niet het geval zijn weet ik het ook niet meer. :confused:
 
Bedankt gast:thumb:

Ik zit hier nu lkkr dit bericht te typen met mn wireless toetsenbord:D

Ik vond het in inderdaad in de BIOS, niet zo slim maarja:rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan