usb hoofdhubs verwijderd, hoe kan ik dit weer terugdraaien?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Uturn

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hoi,

Mijn computer herkend vaak geen externe apparaten wanneer ik ze via een usb aansluiting inplug. Memorysticks wel, maar bijvoorbeeld mijn navigatiesysteem en externe harddisk niet (op een andere computer werken die wel gewoon).
Ik had op advies van iemand twee hoofdhubs verwijderd onder apparaatbeheer. Hij had me verteld ze allemaal te deleten en dan zouden die bij opnieuw opstarten weer gewoon geinstalleerd worden. Het leek me verstandiger er eerst maar twee te deleten om te zien of alles goed bleef gaan. Dus heb ik dat gedaan door gewoon te verwijderen met rechtermuisknop. Na opstarten kreeg ik twee meldingen van apparaten die niet meer worden herkent. En ik ontdekte dat mijn cardreader (een Apacer) niet meer werkt. Ik heb geprobeerd automatisch te laten zoeken naar drivers maar die worden niet gevonden. Ik heb ook geen disk hiervan, ik heb de computer jaren geleden gekocht en nooit dit apparaat hoeven installeren.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik die twee hoofdhubs weer terugzetten?

Als ik nu bij apparaatbeheer kijk zie ik ook twee onbekende apparaten vermeld bij 'Overige apparaten'. Maar installeren lukt niet (laten zoeken in c:\windows\system etc)

I.p.v. verwijderen had je ze ook kunnen uitschakelen,dat was zowiezo 'n slecht advies van je vriend.De stuurprogramma's staan op je Windows cd en worden geladen tijdens de installatie van Windows (de cardreader evt. op de cd v.d. fabrikant).Je zou evt. een repair kunnen doen met de Windows cd of anders een nieuwe installatie.
Succes.

Veilige modus, opteren voor Laatst bekende juist werkende configuratie geprobeerd? Of een oud herstelpunt terugzetten?

Bedankt,
Uitschakelen was inderdaad beter geweest. Maar waarschijnlijk zit dit ding intern op zo'n hoofdhub en zijn nu ook de drivers verwijderd. Dat had mijn collega niet verwacht.
Ik heb geen CDs van het apparaat. Ook de winkel bestaat niet meer (Vobis), maar eens kijken of er nog aan te komen is, anders moeten ze er toch eens naar kijken want ik wordt er gek van dat mijn computer niet gewoon een extern apparaat herkent. Als dat allemaal niet werkt probeer ik wel een herstelpunt, want dat levert ook alleen maar problemen op is mijn ervaring. Ik denk alleen dat dit laatste niet helpt wanneer de drivers inderdaad zijn verwijderd.

Ik laat het nog wel weten,
bedankt in ieder geval voor de reacties.

Herstelpunt niet mogelijk!?

Omdat ik via internet niet een bruikbare driver voor die Apacer cardreader kan vinden besloten toch maar systeemherstel te doen. Blijkt mijn computer geen enkel herstelpunt te hebben aangemaakt, terwijl het niet uitgeschakeld is...
Ik krijg geen vetgedrukte data in het venstertje en kan ook niet teruglopen door de maanden, alleen in augustus kijken. Hoe kan ik nu een vorig herstelpunt activeren?

Sorry voor de late reactie Crash, ik moest een paar dagen weg.
Ik heb wel de disk van het moederbord in mijn la liggen. Meegekregen toen ik de computer kocht. Kan ik die gebruiken voor herstel?

Ja hoor! Daar zitten juist alle benodigde drivers en chipset op van je moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan