USB Host Controller in W98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

darudedandyman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2007
Berichten
3
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Op een oude laptop zonder interne cd-rom speler ontbreekt
de aansturing van de usb-poorten. Bij het opstarten vraagt windows 98 SE dan ook om een stuurprogramma voor de ''NEC USB Open Host Controller (E13+)''.

Kan ik dit stuurprogramma ergens vinden en de benodigde bestanden op een diskette zetten (er zit wel een diskette drive in de laptop)?

Ik heb al een hoop gezocht op internet, zonder al te veel resultaat. Regelmatig word ik doorgestuurd naar de site van Microsoft, maar de .sys bestanden ergens vinden lukt me niet...

Is het mogelijk dit probleem op te lossen?

Dank!
 
Probeer deze eens, dat is de enige driver, die ik kan vinden, bij Nec, hoe heb je daar windows 98 op gekregen? zonder cdrom drive? of zat deze er wel ooit op?
 
Probeer deze eens, dat is de enige driver, die ik kan vinden, bij Nec, hoe heb je daar windows 98 op gekregen? zonder cdrom drive? of zat deze er wel ooit op?


Ik heb je link net geprobeerd, maar bij de setup staat dat dit de USB filter driver is, is dat hetzelfde?? Vervolgens komt er bij het installeren een registry key error waardoor er niets gebeurt helaas.

Ik heb de laptop zo gekregen, dus met Windows 98 SE geinstalleerd en zonder cd-rom drive. Ik probeer nu dus de usb poorten aan de praat te krijgen om niet totaal afhankelijk te zijn van de floppy-drive...

mijn dank
 
Probeer eerst eens met Everest te achterhalen, welk merk en type moederbord erin zit, en op die weg, de drivers ervoor proberen te vinden.

Heb je er wel een netwerkkaart In, en bruikbaar?
 
Probeer eerst eens met Everest te achterhalen, welk merk en type moederbord erin zit, en op die weg, de drivers ervoor proberen te vinden.

Heb je er wel een netwerkkaart In, en bruikbaar?


Everest is 4 mb en krijg ik niet op een diskette en kan ik dus niet op de laptop installeren.

In de laptop zit geen netwerkkaart, enige methode om iets op de laptop te krijgen is vooralsnog via diskette.

Bij het opstarten wordt aangegeven dat er nieuwe hardware is gevonden en vervolgens wordt de wizard gestart om te zoeken naar nieuwe stuurporgramma's voor NEC USB Open hostcontroller (E13+).

Is er een alternatieve methode om het merk en type moederbord te vinden?
 
Laatst bewerkt:
Er is nog Belarc, die is veel kleiner, maar of die voldoende info geeft.

Staat er geen merk en type meer op de laptop zelf, aan de onderzijde, b.v.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan