usb-hub met voeding om overbelasting voeding te beperken

Status
Niet open voor verdere reacties.

vlekje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2009
Mijn voeding van de computer is overbelast. kan ik die overbelasting van de voeding tegengaan door een USB-Hub te kopen met externe voeding en daar vervolgens mijn printer op aan te sluiten.
Als ik mijn printer aan doe, slaat mijn computer op tilt en start vervolgens op en blijft hangen in het bootmenu. Doe ik de printer uit, dan functioneert de computer weer normaal. Mijn computer draait op Windows XP.

Mijn muis en camera geeft geen problemen op mijn usb poort van de computer.

Graag jullie mening of ervaring hieromtrent.

Laatst bewerkt:
Nou.... als je voeding al overbelast wordt door één USB apparaat, heeft het weinig zin om een externe HUB te kopen, koop dan gewoon een zwaardere voeding voor je pc. Als dat kleine beetje vermogen dat de printer vraagt al problemen geeft, loopt die voeding dus al voortdurend op z'n tenen, met als gevolg dat ie vandaag of morgen gewoon stuk gaat.

Wat heb je precies voor voeding, en hoe ziet je systeem eruit? Wat voor moederbord, wat voor CPU, hoeveel geheugen (en in hoeveel modules), wat voor videokaart, geluidskaart, HDD's en DVD drives?

Weet je overigens zeker dat het probleem bij de voeding ligt? Probeer eens in de veilige modus te starten, verwijder alle printer drivers en installer ze opnieuw. Misschien geeft het ding gewoon een rare fout.

Ja, dat heb ik al gedaan. Maar dat werkt niet. Als ik vervolgens de usb-printer kabel in de computer moet doen, slaat de computer af, start hij opnieuw op en blijft hij vervolgens hangen in het bootmenu.

Oveigens heeft de computer enige weken goed gewerkt met de Canon-printer.

Een voeding inbouwen heb ik nog nooit gedaan en ben bang dat het mis gaat, vandaar mijn suggestie van een externe usb-hub met voeding, misschien helpt het.
Overigens zou het een soort virus kunnen zijn die er voor zorgt dat als ik mijn printer aan doe, de computer op '" tilt slaat '' Graag jullie meningen c.q ervaringen hieromtrent.

virus? Vast niet....

voeding inbouwen is een fluitje van een cent. Paar schoefjes, paar stekkertjes. Even opletten waar je welk stekkertje uittrekt (plak desnoods vooraf even een klein stickertje op zowel de stekker als het aparaat waar je hem uittrekt)
Als je het toch niet vertrouwd, ga dan gewoon even met het systeem onder de arm langs de plaatselijke pc-boer (waar je immers toch al heen moet om die voeding te kopen) die fixt dat binnen 10 minuten.

Even bij het begin beginnen:

Hoe weet je dat de voeding van je pc overbelast is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan