USB instaleren op Win95 ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokeecht

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
hallo,

Ik heb een oude PC [233Mhz] 128 mb ram.

Ik heb hier net Windows95 op geinstaleerd.
Hoe instaleer ik nu de USB poorten die aan de achterkant van het moederbord zitten ??
Ik bedoel waar staan de drivers op de win95 CD ??

Ik kan ze niet vinden in die choas van mapjes, of is er een andere manier ???

bedankt maar weer.

Doei

Hoi,

Wil je dan iets op de usb poorten aansluiten?
Je hoeft de usb niet te installeren dat doet windows zelf af volgens mij.

Groetjes,

USB wordt bij lange na niet door alle versies van Windows 95 ondersteund. Die technologie bestond simpelweg toen nog niet en werd nog ontwikkeld.
Kijk hier eens om te zien of jouw Win95 uberhaupt USB ondersteunt.

Olav

En als het niet voor win 95 werkt zou je kunnen overstappen naar 98 of ME dan werkt het perfect :)

Hallo maar weer, nou ik weet dat ik in het begin van mijn PC jaren de helpdesk van Gateway hebt gebeld en de USB toen samen met hun heb geinstaleerd, het was best wel veel werk toen dertijd. Deze PC waar ik nu over spreek is al een jaar of 5 oud, ik heb hem via mijn werk via een PC-prive projeckt gekocht.

Op de achterkant van het moederbord zitten normaal dus 2 USB poorten, waar ik dan een USB pen aan kan hangen, voor snel wat bestanden mee over te pompen.

Ik zal straks ff snel kijken naar het serie nummer cq OEM nummer.

re

ja, zoals ik al eerder melde het is een OEM versie, en ik kan me herineren dat ik die USB poorten heb geinstaleerd met behulp van de gateway Helpdesk support, maar das al weer enkele jaren terug.

Wie o wie kan me verder helpen.

Klik op Start, wijs Instellingen aan, klik op Configuratiescherm en dubbelklik vervolgens op Systeem.
Klik op het tabblad Algemeen.
Noteer het versienummer dat wordt weergegeven onder de kop Systeem.
bron
als jij een OEM hebt, moet het dus 1 van deze nummers zijn:
  • 4.00.950A
  • 4.00.1111 (4.00.950B)
  • 4.03.1212-1214 (4.00.950B)
  • 4.03.1214 (4.00.950C)
Alleen met de laatste 2 is USB support mogelijk volgens Microsoft.

Klik hier voor het downloaden van Windows 95 USB driver. Let wel op het versie nummer van Windows.

Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan