USB is leeg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurrie100

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2009
Berichten
35
Hoi,

Ik heb een enorm probleem op dit moment; m'n USB vol met bestanden wordt niet echt meer 'herkend' (staat gewoon drive g: in plaats van mijn naam) en als ik hem open in verkenner staat er niets. Nu staat er wel dat er 4 van de 8 gb in gebruik is, maar ik zie gewoon niets. Heb al een schijfcontrole uitgevoerd, maar hij vindt geen fouten:

Code:
Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.


C:\Windows\system32>chkdsk g: /f
Het type bestandssysteem is FAT32.
Het volumenummer is 47BD-5EA3
Controleren van bestanden en mappen...
De bestanden en mappen zijn gecontroleerd.
Het bestandssysteem is gecontroleerd. Er zijn geen problemen vastgesteld.
    7.916.608 kB totale schijfruimte.
          204 kB in 1 verborgen bestanden.
    2.357.664 kB in 6.402 bestanden.
    5.558.732 kB beschikbaar.

        4.096 bytes per cluster
    1.979.152 clusters in totaal op schijf
    1.389.683 clusters beschikbaar op schijf

Het begon eerst met rare tekens als bestandsnaam en mapnamen, toen opeens was alles weg.

Weet iemand hoe ik gewoon mijn bestanden weer terug krijg? Alvast bedankt!
 
Hoi jurrie,

Ik heb het zelf ook eens gehad.
Met software kan je het terughalen. Probeer Recuva eens! Dit tooltje heeft mij, en vele andere al gelukkig gemaakt.
 
Vreemd dat deze leeg is. Heb je al geprobeerd op een andere computer of laptop. Of start de computer eens op met de usb stick erin. Of probeer eens in veilige modus. Gewoon een paar dingen proberen vooraleer je iets anders doet.

Als je hem ziet probeer hem dan via hardware veilig verwijderen en media uitwerpen. icoontje recht onder op de taakbalk als het goed is.
Heb je de usb soms een keer eruit getrokken zonder dit te doen.??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb in 3 verschillende pc's gehad nu, maar hetzelfde probleem. Ik denk dat ik misschien niet die automatische controle had moeten doen.

@gast0167, ik heb Recuva geprobeerd en het werkt inderdaad! Ik heb hiervoor al veel andere recovery tools geprobeerd, maar alleen de mappen kwamen tevoorschijn, maar de bestanden die niet in de mappen stonden niet. Nu heb ik in ieder geval mijn document wat ik moest inleveren zojuist toch in kunnen leveren! Bedankt!
 
Les nummer 1 in beheer van belangrijke bestanden: maak een back-up!!!

We hebben het allemaal wel eens gehad.... Je schijf gaat kapot, je raakt hem kwijt, wordt gestolen, (per ongeluk) gewist... het kan allemaal gebeuren. Zorg daarom altijd voor een kopie. Tegenwoordig kost een USB stickje of externe schijf niks meer, en het synchroniseren is kinderspel, dus wat let je? Gebruik desnoods clouddrive als Dropbox, om het nóg gemakkelijker te maken. Daar kan bovendien fysiek niets mee gebeuren.
 
Een backup is inderdaad wel handig in het vervolg.
Is er ook nog en manier om alles in één keer terug te zetten zoals het voorheen was? Of is dat simpelweg niet mogelijk? Er zijn ook een heleboel .CHK files, die ben ik nu aan het uitlezen. Kan ik daar verder nog wat mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan