USB kabel aan stekkerdoos?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Draeger

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2013
Hoi allemaal,

Laatst had ik een stekkerdoos nodig en had er toen eentje via internet besteld.
Tijdens het bestellen had ik blijkbaar niet helemaal goed opgelet want ik kreeg een stekkerdoos binnen met een USB kabel eraan.

Mijn vraag hier is, wat kan ik hiermee?

De stekkerdoos is van het model PCW-MS2G, als ik hierop zoek krijg ik alleen Duitse handleidingen. Geen Engelse of Nederlandse.
Het heeft iets met een Master/Slave functie te maken, maar ik heb geen idee wat dit inhoudt.

Kunnen jullie me uitleggen wat dit is en hoe ik er gebruik van kan maken?

Met vriendelijke groet,
~ Draeger

Laatst bewerkt:
Die "on" en "slave" stekkers zijn er om je randapparatuur (printer, scanner in "slave") uit te schakelen wanneer je je pc (in de "on" aansluiting) uitschakelt denk ik. Die usb kabel kan misschien je externe 2,5" hdd van stroom voorzien...

Het is vermoedelijk een energiebesparend stopcontact(stekkerdoos). Zet deze bij je pc, sluit je pc op het eerste stopcontact aan. Sluit alle randapparatuur in de slave contacten aan. en sluit die usb aansluiting aan op je pc. Hoezo haal je zo'n stopcontact niet gewoon bij de bouwmarkt of winkels als blokker/kruidvat of action? Dan zie je wat je koopt, en kwa prijs maakt het niet veel uit.

Omdat ik elke dag werk had ik uit gemakzucht en tijdgebrek één besteld.

Snijworst bleek gelijk te hebben.
Zoals in het plaatje hierboven te zien is, zitten er op de stekkerdoos 4 Slave outputs en 1 output waaronder "on" geschreven staat.
Mijn desktop voeding had ik hierop aangesloten, en mijn monitors / boxen / webcam en alle overige randapparatuur aangesloten op de Slave outputs.

Als ik nu mijn desktop afsluit gaat automatisch de spanning van al mijn randapparatuur er ook af.

Prachtig stukje techniek!
Bedankt voor jullie hulp jongens :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Verplaatst naar hardware overige

@thenbopemmonkey
Een misbruikmelding is voldoende hoor, wij regelen de verplaatsing wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan