USB key (dongle) delen via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

eliebaele

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Beste mensen,

Bestaat er een manier om een usb license key voor een programma te delen over een netwerk? niet met de bedoeling om met meerdere tegelijk op 1key te werken maar om het heen en weer geloop wat te beperken.

wat ik wil: persoon a is bezig op de key gedeeld via intern netwerk. wanneer persoon b die nodig heeft kan die even bellen naar a om af te sluiten waarna b kan opstarten vanop andere pc ook verbonden met intern netwerk ....

zou dit mogelijk zijn? komen programmas om usb toestellen te delen hiervoor in aanmerking of niet omdat het niet over een toestel gaat maar over een key

Alvast bedankt

De leverancier van de software waar de dongel voor wordt gebruikt zal je het antwoord kunnen geven.
Vaak kunnen ze ook een zgn netwerklicentie leveren (meestal duurder)

Groeten Marcel

Lijkt me lastig, want zal wel goed beveiligd zijn dat de dongel echt in de lokale computer aanwezig is.
Toch kun je kijken naar "USB over IP" apparaten, zoals deze. Ik zou wel je geval bespreken met de leverancier en kijken of de oplossing zou moeten werken met de dongel waar het om gaat en dat je het kunt terugsturen als het toch niet werkt etc.

Tijs.

is er dan geen hardware oplossing? zoals box waar je usb inplugt en dan switcht met knop ? of kunnen we een "lange" kabel trekken +-30meter of gaat dat niet meer met usb?

Die USB over ip oplossing is een hardware oplossing.
Alternatief kun je een USB switch kopen. Zou iets kunnen zijn als deze (wel nog usb kabels bij kopen).
30 meter USB kabel kan op verschillende manieren:
a. Over je bedrade aansluitingen in de muur (zowel aan de kant waar de switch staat als de ontvangende kant een vrije muuraansluiting nodig): voorbeeldprodukt. Natuurlijk kun je ook een netwerkkabel van 30 meter 'los' tussen de gebruikslokaties leggen.
b. powered USB hubs gebruiken voor de verlenging. Dat zou wel betekenen dat, gegeven de max. lengte van 5 meter, je 5 van die powered hubs nodig hebt om de afstand te overbruggen.
c. Een product zoals deze om de lengte te overbruggen.

Tijs.

bedankt voor de reactie dat is inderdaat een oplossing, is het niet mogelijk dat wa 1 hoofd pc hebben en met andere pc s hier op werken via ons netwrk (niet via internet zoals teamviewer omdat wij niet allemaal internet hebben) en dit ook te traag is. zou echt iets moeten zijn dat zo goed of realtime werkt.

Bedoel je een oplossing zoals aanloggen op de pc waar de dongel in zit via Extern Bureaublad? Dat kun je aanzetten op de pc met de dongel als die Windows XP Professional, Windows Vista Professional (en hoger) of Windows 7 Professional (en hoger) draait. Ernaar verbinden kan vanuit alle Windows XP, Windows Vista en Windows 7 computers op je netwerk.
Werkt gevoelsmatig realtime. Kun je uitproberen, want kost niets. LET OP: Er kan maar 1 persoon tegelijk totaal ingelogd zijn op de 'dongel-pc' (achter de pc zelf en Extern Bureaublad gecombineerd).

Tijs.

ja dit bedoel ik. de dongle pc draait op win7, de pc die bestuurt op xp, beide zijn verbonden met eenzelfde NAS. hoe doe ik dit dan precies?

Beschikbaar stellen op Windows 7: hier, onder "Hoe kan ik externe verbindingen toestaan op de computer waarmee ik een verbinding tot stand wilt brengen?"
Verbinding maken: hier of hier

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan