usb kortsluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruud1980

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
Berichten
294
hallo

ik heb een vraag

ik heb al een tijdje een webcam met een zelf verlengde kabel aangesloten op mijn pc.
die kabel heb ik dus als het ware ertussen gesoldeerd. (niet heel erg slim ik weet het)
nou vermoed ik dat er ergens een kortsluiting is geweest en mn usb poort heeft vernield.
het probleem is nl dat ik geen muis meer heb (ook usb),en dat mn toetsenbord het ook niet meer doet (ps2)

de muis kan ik wel nog op de andere usb poort aansluiten, maar het toetsenbord krijg ik niet aan de praat

kan het zijn dat het toetenbord (ps2) op dezelfde"groep" zit als de defecte usb aansluiting?

zou ik dit kunnen oplossen door een usb kaartje te kopen en een usb toetsenbord?

mvg ruud
 
het kan idd dat je tijdens een kleine kortsluiting een van de usb-poorten verliest en als die in dezelfde verbindingsgroep op je moederbord staan kan het zelfs zijn dat je een paar usb-poorten verliest. Je kan dit idd verhelpen door middel van een usbkaartje bij te steken. Maar ik zou het eerste eens proberen met de driver update van je moederbord te installeren dit kan de defecte usbpoorten terug aan de gang krijgen. Want het komt ook wel eens voor dat je usbpoorten verliest door een softwarematige fout in je systeem.

Lukt het niet met de driver update dan zal het via een usbkaartje moeten gaan
 
alv bedankt voor de reactie

het updaten van het mobo zal niet gaan zonder toetsenbord (denk ik)

maar het is in ieder geval te fixen met een usb kaartje of een hubje op de werkende poort
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan