USB, LAN en wifi werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

thimon

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2014
Hallo Helpmij,

Ik heb naast mijn laptop nog een computer van geschat 4 a 5 jaar. Ik had daar windows xp op staan maar ben overgegaan op ubuntu. Toen ik een nieuw scherm kocht deden de kleuren raar dus wou ik een nieuwe os erop zetten. Ik heb windows 7, vista en xp erop gezet maar bij ze alle 3 doen opeens de usb, LAN en Wifi het niet. Als ik geen internet heb word het ook moeilijk drivers installeren. Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen?

Met vriendelijke groet,
Thimon.

zoals je zelf al zegt: drivers installeren. Dus download de drivers op een andere pc en zet deze op een usb-stick zodat je ze op je pc kan installeren.

Zoals ik in het bericht al vermeld doet mijn usb het ook niet...

Laatst bewerkt door een moderator:
usb drivers zitten gewoon standaard in Windows, dus die hoef je nooit te installeren. Als je USB poorten niet werken zijn ze eerder kapot, danwel uitgeschakeld.

Alternatief zou zijn om de drivers te branden op CD of DVD. Ik neem aan dat die wél beschikbaar is.

Tijs.

Je bedoelt tripple boot ??
Het eenvoudigste is even een PCI netwerk kaartje er in en draaien maar.
Maar wat moet je in vredes naam met ViesBah.

Je bedoelt tripple boot ??
Het eenvoudigste is even een PCI netwerk kaartje er in en draaien maar.
Maar wat moet je in vredes naam met ViesBah.

Ja ik probeer ook maar me internet aan de praat te krijgen, ik dacht misschien lukt het wel met vista? XD

Een van mijn vijf USB poorten werkt nu SOMS! Dus vanaf daaruit doe ik het dan maar. Ik heb er ook een wifi-USB in zitten, maar dat werkt niet al te snel. Maar het is een oplossing. Gelukkig is het niet mijn hoofd computer ;)

a. Wat zegt Apparaatbeheer in Vista?
[Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
b. Vermeld merk + type pc als a. apparaten met een geel uitroepteken laat zien (van geen driver geïnstalleerd). Overigens kun je ook gewoon zelf bij de fabrikant chipset-drivers en WLAN drivers downloaden... :rolleyes:

Tijs.

Denk dat het advies van Tijs to the point is.
Maar je probleem is mij niet helder.
Ik associeer USB niet met netwerk. vandaar dat ik zei even netwerkkaartje in zetten.
Dus heb je een vrij PCI slot, zet er dan even een in, dan gaat de rest vanzelf.
Maar mogelijk is het een laptop, dan werkt dat niet.
En als je USB poorten het niet doen zie ik twee mogelijkheden.
  1. Ze zijn defect
  2. Het is USB3
Die oude USB3 poorten hadden eigen drivers, die je kunt downloaden bij de fabrikant.

Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan