Usb massaopslagapparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Eventjes zo beknopt mogelijk proberen uit te leggen:

Al een hele tijd zit er in de pc een interne kaartlezer die op usb is aangesloten op het moederbord, tot nu gaf dit geen problemen. Gisteren begon het voor de eerste keer, bij een herstart bleef het systeem hangen bij de memorytest en duurt het lang voor dat deze eindelijk doorstart. Als deze opgestart was kreeg ik een irq foutmelding met betrekking op de kaartlezer. In apparaatbeheer stond deze inderdaad met een uiitroepteken. Geen probleem dacht ik, deze even verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw installeren maar ook dit mocht niet baten. Ondertussen al heel wat keren geprobeerd maar het mag niet lukken. Toeval wil voor de problemen begonnen ik juist met de services van xp heb zitten spelen na het vinden van een site waar ze beknopt alle services uit de doeken deden en welke gerust mochten uitgeschakeld worden. Heb daarna (alle) services terug op de oorspronkelijke toestand gezet omdat ik dacht da het hier kon mee te maken hebben maar helaas....
Ook in het bios niets te vinden.

- Kan dit met het besturingssysteem hebben te maken?
- Is het apparaat gewoon defect wat ik betwijfel want het powerledje brandt van de kaartlezer en xp vindt deze opnieuw bij het installeren, een tijdje erna terug het uitroepteken in apparaatbeheer?
- Kan dit gewoon een irq probleem zijn en kan dit de reden zijn waarom hij blijft hangen bij opstarten?

Wie helpt me verder....

Bijlagen

• usb apparaat.jpg
    usb apparaat.jpg
    33,2 KB · Weergaven: 36
card reader

Ksta al een stapje verder, eerst es het apparaat losgekoppeld en blijkbaar deed em het dan wel goed tijdens de start. Had nog een shuttle machien staan met dezelfde card reader in, deze effe uitgehaald en in andere gestoken. Bij de start detecteerde hij deze eveneens maar nu zijn ze weer zichtbaar onder deze computer en staat hij weer netjes in apparaatbeheer. Dus vermoedlijk geen irq probleem maar gewoon een defect apparaat, zat even met het gedacht da em deze dan niet meer zou detecteren maar blijkbaar wel. Ik probeer nu de defecte in de andere machiene om even te zien wat dit geeft, dan pas ben ik ervan overtuigd dat hij werkelijk defect is.

Heb inderdaad gister met een compactflash kaart bezig geweest van iemand anders, kort erna begonnen de probs. Zouden er verschillende compactflash bestaan ofzo, toch niet dacht ik...zuiver toeval da em net dan de geest gaf zeker.

En again

En opnieuw bij het willen lezen bij een flashkaartje terug dezelfde problemen, geeft deze foutmelding(zie bijlage). Durf te wedden na een herstart dat ze weer weg zijn...

Owee wie helpt en wat wil deze foutmelding nu exact zeggen.

Wa is een I/O apparaat?

Ik merk eveneens dat bij het insteken van een kaartje het leeslampje constant blijft branden.

Bijlagen

• fout i-o apparaat.jpg
    fout i-o apparaat.jpg
    9 KB · Weergaven: 25
zoals gedacht

En zoals gedacht bij een herstart geen kaartlezer en leeslampje brandt nog? Wat nog meer is, kaartlezer op andere machiene blijkt het ook niet te doen ongeveer zelfde probleem, kunnen toch niet beiden defect zijn...op die machiene deze melding en wat zou deze betekenen?(bijlage)

Heb nu ook ondervonden als ik even de stroom van de pc gewoon uitschakel de kaartlezer er gewoon terug staat en leeslampje weer uit.

Echt niemand die kan helpen?

Bijlagen

• time out semafoor.jpg
    time out semafoor.jpg
    10,3 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Gevonden(denk ik)

Denk het probleem te hebben gevonden, zal het flashkaartje zijn geweest die defect was! Of voor welke miserie een defecte compactflash niet kan zorgen. 2énmaal terug goed geinstalleerd doet hij het goed met andere kaartjes, het is steeds dit ene kaartje die voor heibel zorgt...en die de rest in de soep doet gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan