USB memory-stick / driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rednalsaw

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Heb het volgende probleem. Als ik een USB-memory-stick in de USB poort plug dan is er in de verkenner geen extra station te zien en kan ik dus ook niets naar het memory kopieren.

Ik deed het volgende: Conf.scherm>Nieuwe Hardware>volgende>[USB app. voor massaopslag] selecteren>volgende>'Dit app. is al geinstalleerd maar er is een probleem opgetreden'>voltooien>'App.Status: De NTKERN.VXD app. programma's kunnen het stuurprogr. voor dit app. niet laden (code 2)'>Stuurprogr. bijwerken>'Het meest geschikte stuurprogr. voor dit app. is al geinstalleerd'>Opnieuw installeren>voltooien>'bezig met het kopieren van bestanden'>Kan het bestand NSBNTMAP.SYS niet vinden!

??? Heeft iemand hier verstand van? Alvast bedankt!

Zo te zien probeer je NT/2000 drivers te gebruiken. Je moet eerst de drivers installeren, eventueel (indien die melding komt) rebooten. Daarna kun je pas de memorystick gebruiken in 9*/ME

Bedankt voor je reactie, maar ik begrijp er geen jota van. Hoe installeer ik de drivers? Volgens de fabrikant van de stick moet ME deze zonder problemen herkennen. Het probleem wat ik beschreef heeft betrekking op de computer van een vriendin. Ik heb zelf XP en deze herkent de stick wel probleemloos. Vr. groet. Jan

merk/type usbstick..

Dane-Elec. Er zit een CD-ROM bij maar deze vermeldt nu juist dat installeren bij ME niet nodig is.

Ik zal even melden hoe het is afgelopen. Ik heb een mail naar Dane-Elec gestuurd waarin ik mijn probleem voorlegde. Ik kreeg snel antwoord met melding dat dit probleem een bekende bug in ME was. Ook was een driver meegestuurd. Na het opnieuw doorlopen van de eerder beschreven procedure werd mijn USB-stick herkend als een nieuw station. Probleem opgelost? Niet helemaal. Als ik nl niet een USB-stick in plug maar een digitale camera om foto's down te loaden het zelfde probleem. De camera wordt niet herkend. Ik kan de fotos wel downloaden met de programmatuur die bij de camera is geleverd (kodak), maar ik gebruik die software liever niet. Maar ik moet wel om die foto's op de computer met ME te krijgen. Als ik daarna weer de USB stick in plug wordt deze wederom niet herkend. Op de een of andere manier heeft de kodak driver de USB driver 'verdrongen'. Ik moet de computer herstarten om de USB-stick weer herkend te krijgen. Ik denk dat dit eleganter kan door de driversoftware van kodak die in het RAM zit te verwijderen. In XP kan dat met cntrl-alt-del > taakbeheer. Maar in ME? Misschien moet ik kodak mailen voor een driver voor de camera ... :8-0:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan