Usb memory stick drivers installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Mettes

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Berichten
172
Hallo,

ik heb sinds kort Vista Ultimate en als ik een usb stick wil gebruiken of mijn geheugenkaart in de kaartlezer (drivers van de lezer zijn geïnstalleerd) steek komt er op dat ik het stuurprogramma voor nieuwe hardware moet installeren.

Ik heb al getest op iemand anders zijn pc met Vista (welke versie weet ik niet) en daar kan ik met mijn stick en geheugenkaart gewoon werken (zoals ik vroeger bij XP ook al had)

kan iemand mij helpen?

alvast bedankt
 
Je moet de drivers voor je USB-poorten nog installeren zo te zien.

Dat kan je doen door de chipset-driver van je moederbord te installeren. Wel de Vista-versie uiteraard.

Welk merk en type moederbord heb je?
 
De drivers voor de chipset staan niet op de site van ACER (XP wel voor Vista niet)

Ik heb m.b.v. Everest (gevonden op deze site) deze gegevens over mijn moederbord (heb nog garantie op mijn notebook dus geen goesting om deze open te vijzen):
Moederbordnaam: Acer, Inc. Bodensee
Moederbord ID:<DMI>

Ik vind hiermee precies wel geen drivers.
 
Je kunt toch in apparaatbeheer zien of daar de USB poorten staan en ook een enhanced USB controller voor de USB2 ondersteuning?

Overigens zitten de "drivers" gewoon in Vista, het is alleen een Intel inf file voor de hardware herkenning, deze is ook voor Vista.
 
Als ik bij apparaatbeheer zie lijkt mij alles in orde (nergens een geel driehoekje met een uitroepteken).

De Intel inf file had ik al geïnstalleerd en dit lost mijn probleem dus niet op.

Wel zie ik bij apparaatbeheer de naam van mijn usb stick bij overige apparaten maar hier staat wel een symbooltje van een fout bij.

Ik heb ook een externe harde schijf en deze werkt perfect vandaar dat ik het niet snap.
 
Misschien zit hij in een gedeelde USB poort, wat vaak is bij een front USB aansluiting, ook al een andere geprobeert?

En staat hij wel in schijfbeheer? misschien zonder een schijfletter?
 
Ik heb al op alle USB poorten geprobeert en nooit is dieje zichtbaar bij schijfbeheer.
Maar bij appartaat beheer staat die er dan wel maar met een foutmelding.

Alvast bedankt voor de tips
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan