USB Memorypen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amo Guillermo

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2004
Berichten
18
Beste mensen,
Daar ik wel eens gegevens van mijn computer naar een vriend zijn computer wil meenemen, heb ik bij hem het programma erop gezet van sWeex memorypen 1.1USB.
Wanneer de pen daarna in de USB gezet wordt, werkt het perfect.
Maar wanneer de computer uitgezet geweest is en ik hem weer in de USB ingang steek doet hij niets. Behalve dan dat het LEDje van de pen brandt.
Het programma zit er nog wel in. De enige remedie is dan om het programma te desinstalleren en daarna weer te installeren. Werkt dan weer perfect.
Zou iemand mij kunnen helpen hoe het komt dat de de USB niet meer gevonden wordt na de herstart.
Zover mij verteld had hij ook moeilijkheden met de printer op USB. Werd nooit gevonden. Heeft hij nu op de ouwerwetse manier opgelost
Alvast bedankt
Willem
 
Welkom op Helpmij.

Probeer eens bij hardware alle USB vermeldingen te verwijderen en dan rebooten.
Alles zal nu opnieuw geinstalleerd worden.
Mogelijk lost dit de problemen op.
 
Beste Sigma

Bedankt voor het snelle antwoord en het hartelijke welkom.
Kan het helaas niet direct uitproberen, maar dit is iets wat ik nog niet gedaan heb.
Hopelijk helpt het.

Willem
 
Laatst bewerkt:
Hoi, verwijder je de pen op de juiste manier uit de computer? Als ik mijn usb pen in de usb aansluiting steek komt er recht onderin aan de klok er een icoontje bij. Dan kan ik de pen als een harde schijf gebruiken en om te verwijderen moet je RECHTSklikken op het icoontje dan krijg je " hardware ontkoppelen of uitwerpen" daarna krijg je een venster met usb schijf en klik je op stoppen, dan krijg je een nieuw venster waar je kan kiezen wat je wil verwijderen, klik op usb flash drive en dan krijg je de melding dat je het veilig kan verwijderen. En dan nog op sluiten en dat zou moeten werken.
Groetjes
 
Omdat ik geen icoon krijg (is volgens mij alleen vanaf Win2000 waar het programma al inzit) verwijder ik het op een andere manier.
Ik open Deze computer daarna rechts klikken op Verwisselbare schijf en dan in het menu op Eject.
Led lampje van de pen gaat dan uit en hij is ontkoppelt.
Op die manier gaat het op mijn computer prima met Win 98SE alleen gaat dat bij mijn vriend met dezelfde Win98SE niet goed
Maar bedankt voor het antwoord
Willem
 
Kan inderdaad de reden zijn, ik gebruik ME.
Dan zal het mogelijk in de usb poorten zelf zitten.
Groetjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan