USB memorysticks: kun je de software er niet alvast opzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Hallo ik had een vraag over usb-memory keys:

Ik was van plan er een te gaan kopen, ik heb er al ooit een gehad, maar die was met ingebouwde mp3-speler en heb ik weggegeven.
Maar nu heb ik gemerkt bij anderen dat usb-memorykeys bij de nieuwere pc's (windows Xp, soms ook windows 2000) vaak geen software vereisen, maar bij oudere versies millenium, 98 wel software noodzakelijk is om de usb-key te gebruiken.

Maar nu wil ik zo'n ding kopen, maar als hij het soms wel en soms niet kan doen, is het niet bijster (schrijf je dat zo?) betrouwbaar. Want dan kun je er niet gewoon vanuit gaan dat je presentaties, en word-documenten het automatisch zullen doen. Dan is een diskette wel betrouwbaarder.

Maar is er wellicht een oplossing in de vorm van dat je de benodigde software alvast installeert op de usb key en mocht de andere pc hem dan niet herkennen dat je dan gewoon de software daarvan haalt. Dus met andere woorden een betrouwbaarheid van 100%?

Zal dit werken of denken jullie dat het geen zin heeft.

Wellicht dat iemand ook al dit probleem eens heeft ervaren..

babybox:thumb:

Software er op zetten

Dat zal niet helpen, want als hij in 98 een driver nodig heeft om hem te lezen, kan hij die driver dus niet er van af halen, want hij kan hem niet lezen.

Eric.

P.S. Ik zou het gewoon op CD branden. (of die drivers als je persé die stik wilt gebruiken)

Laatst bewerkt:
Re: Software er op zetten

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Dat zal niet helpen, want als hij in 98 een driver nodig heeft om hem te lezen, kan hij die driver dus niet er van af halen, want hij kan hem niet lezen.

Eric.

P.S. Ik zou het gewoon op CD branden. (of die drivers als je persé die stik wilt gebruiken)

zoiets dacht ik al, maar hoopte toch tegen beter weten in da er een omweg zou zijn.
Die stick is wel heel handig (zo klein en snel kun je er zaken opzetten) je hebt niet overal een brander, maar een USB-poort zit overal wel in)

Maar wat wil je dan

Alleen als ik een file van een ander wil, heeft die ander een brander nodig om het voor mij op CD te zetten.

Vrijwel iedereen heeft een CD-Rom drive en daar past mijn CD-rom in. Dus kan ik hem mijn bestanden geven.

Als hij iets heeft wat ik zou willen en geen brander, dan doe ik dat via www.yousendit.com

Eric.

Re: Maar wat wil je dan

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Alleen als ik een file van een ander wil, heeft die ander een brander nodig om het voor mij op CD te zetten.

Vrijwel iedereen heeft een CD-Rom drive en daar past mijn CD-rom in. Dus kan ik hem mijn bestanden geven.

Als hij iets heeft wat ik zou willen en geen brander, dan doe ik dat via www.yousendit.com

Eric.

Jaja dat klopt allemaal wel ezshare.de is nog veel beter, maar niet elke pc heeft internet. Tenminste niet elke pc voor powerpoint-presentaties (op mijn werk enzo)
Maar als ik iets van die pc naar mijn pc wil overhevelen kan het toch handig zijn het op mijn usb-key te zetten.

Maar kortom weet iemand hier wellicht een omweg voor,
als ik een oplossing al googlend gevonden heb zal ik hem hier plaatsen, maar heb nog niks gevonden.

Ik denk dat er wel meer mensen zijn die problemen ervaren in het gebruiken van usb-keys.

Powerpoint

Je kent inpakken en weg wezen ?

Maar veel bedrijven maken de flop onbruikbaar.

Dan kan het alleen nog via de com poort.

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan