USB Modem delen via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertusweed

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
347
ik heb thuis een netwerkje van 5 computers, nu wil ik mijn zonnet ADSL-verbinding daarover delen, voorheen deed ik dit met een software-matige Proxy-server (analogX).
Omdat dit vaak problemen opleverde, vastlopers enz. enz. wil ik een Router aanschaffen, nu is mijn vraag: kan ik een gewone router aansluiten op een usb modem (alcatel speedtouch usb330).

Kan dit niet via het USB-Modem dan wil ik graag deze router kopen: E-Tech Router met ingebouwde ADSL Modem en 4 Poorts 10/100 Mbit Switch Deze kost bij MyCom 139 euro.

Kan dit wel via het USB-Modem dan wil ik graag deze router kopen: E-Tech xDSL/Cable Router met 4 Poorts 10/100 Mbit Switch Deze kost bij routershop.nl 94 euro

Welke router kan ik het beste kiezen, of heeft iemand een ander alternatief

Er moet opzitten: Minimaal 4 RJ-45 poorten, 1 RJ-11 poort
 
Je kan een Usb-modem niet aansluiten op de gangbare routers. Maar er bestaan ook routers speciaal voor usb-modems. Dit is een van de populairste.
 
Bij Routershop:

Router met modem: 151,13 incl. BTW
Router zonder modem: 94,01 incl. BTW

Bij MyCom:

Router met modem: 139,- incl. BTW



Volgens mij is ie dan bij MyCom goedkoper........
 
Geplaatst door Lekkere Kwal
Je kan een Usb-modem niet aansluiten op de gangbare routers. Maar er bestaan ook routers speciaal voor usb-modems. Dit is een van de populairste.

Ik had hem ook gezien, maar om daar 156 euro excl. BTW voor te betalen...........

Als ik voor 139 euro incl. BTW een router, modem en switch in een heb........
 
Stel, ik koop die router met die modem en switch in 1,
kan ik het (gratis) usb-adsl-modem dan teruggeven aan zonnet, of wat moet ik dan met het usb modem doen?
 
Ik kan ook kiezen voor een aparte router (69 euro) en een apart ADSL-modem via ethernet kaart (149 euro), dan kom ik op 228 euro.

Die router met modem en switch ingebouwd is daarintegen slechts 139 euro Incl. BTW, ik denk dat ik morgen eens even langs de computersjop ga, en even informeren en eventueel kopen.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan