usb modem delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene2002

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2002
Berichten
16
hallo ik heb op dit moment 1 pc met een usb modem en geen netwerkkaart nu wil ik een laptop er bij
kopen om ook in de huiskamer te kunnen internetten
ik weet dat ik twee netwerk kaarten nodig heb maar kan ik me usb modem delen het maakt me niet uit als er 1 als server moet draaien het enige wat ik weet dat het heel erg lastig is maar kan het


René
 
ten eerste wat voor een os draait er op de comp (server)
 
win me en op de laptop komt win xp want dat wordt er standaart bij gelevert ik weet niet of het de home of de pro versie is maar dat moet samen kunnen dacht ik of werkt netwerk delen onder me niet
 
Zou moeten lukken maar dan moet de computer met internet wel aanstaan als je gaat internetten. Internet je via de telefoonlijn? Dan zou ik in de laptop gewoon een PCMCIA 56K modem kopen. Plugje eraan in de telefoon wandcontactdoos ermee en internetten maar.
 
Met de 'wizard internet delen' is dat heel makkelijk.
Je start op de pc met ME de wizard, vervolgens kies je dat je een modem hebt, selecteer je de modem en de verbinding, en de wizard stelt ze pc in.
Vervolgens maakt de wizard een diskette aan die je op de laptop installeert, en de boel moet werken.

PS. wil je in het vervolg punten en hoofdletters gebruiken, dat leest een stuk makkelijker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan