USB muis valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patjuh2

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2007
Hallo mensen,

Ik zit met een probleempje met de muis op mijn laptop.

Ik heb nu ongeveer 4 maanden een Logical Value Optical Mouse

4 maanden lang geen probleem gehad, niets aan de hand tot gistermiddag.

Mijn muis valt steeds uit (het rode lampje stopt met branden en ik krijg een 'pupu' geluidje (het geluid alsof je de muis uit de usb haalt of juist erin stopt)

de muis stopt dan met werken en komt dan steeds weer terug (het lampje gaat weer branden en hij doet het weer heel even.)

Nu is dit nogal irritant en ben ik zelf op zoek gegaan naar het probleem:

1. Ik heb niets geinstalleerd, het was er opeens
2. Hij is niet vies, heb er goed in geblazen enz.
3. Stuurprogramma verwijderd en opnieuw geinstalleerd wil ook niet helpen.
4. Hij kan geen nieuwe updates vinden voor de muis.
5. Op een andere pc werkt hij gewoon optimaal (in 2 uur geen probleem gehad, 0 keer uitgevallen, op de laptop valt hij binnen een minuut minimaal 3x uit)
6. bij apparaatbeheer geeft hij aan dat het apparaat correct werkt
7. een andere usb poort werkt ook niet...

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Zelf gezocht op internet maar kon niet echt iets vinden met mensen met hetzelfde probleem...

zou fijn zijn als het opgelost kan worden, ik word er in ieder geval wel gek van :p

Alvast bedankt!

Patjuh2

pff die dingen wou ik ook voorstellen :p

ik zal het niet weten eigenlijk nutteloze post van mij :p

Terug naar de winkel ?

Zou kunnen maar aangezien hij het op een gewone pc wel normaal doet en op de laptop sinds gistermiddag niet meer ligt het dus (denk ik?) niet aan de muis zelf maar aan iets op de laptop... ;-)

Alleen wat...?:P

Je hebt zo'n beetje alles gedaan wat mogelijk is.

Het probleem in winkel voorleggen, lijkt me de kortste klap.

Ok, misschien dat dan maar doen ;-)

Alleen dan nog vraag ik me af waarom hij het wel doet op de pc en niet op de laptop?;-)

Is het bestuuring systeem van je laptop anders dan die van je computer?

Ja dat klopt, op de laptop is het vista en op de computer is het XP ;-)

Staat er misschien ook op de verpakking van de muis of het vista proef is? Want misschien zou het dan daar in liggen. Heeft die misschien ook drivers.

op de verpakking staat:

Geen set-up nodig, sluit de muis gewoon op uw USB - of PS2 poort aan om aan de slag te gaan (er zat een verleng stukje bij van USB naar PS2)

Maar hij heeft het 4 maanden gewoon gedaan op Vista ;-)

Op XP nooit gebruikt (andere muis) maar toen dit gister gebeurde vanmorgen 2 uur geprobeerd op de XP computer en daar deed hij het zonder problemen

EDIT:

staat ook nog:

Certified voor Windows Vista, designed for Windows XP

Laatst bewerkt:
Raar. Meestal hoort het te blijven werken. Ik zou er geen oplossing voor kunnen bedenken. Sorry :S :(:eek:

Ok, iig bedankt voor de reacties en hoop dat iemand (anders?) het wel zou weten...

Het is natuurlijk wel raar dat hij het op XP wel doet (de muis is dus zelf niet kapot:P) en op Vista (sinds gister) opeens deze kuren vertoond.

Hallo

Powersave "usbpoorten" ergens ingesteld op deze p.c. ??

Peter

hmmm

kan je met uitleggen wat dat is en waar ik dat kan vinden?

nog nooit van gehoord en zoveel verstand heb ik er nu ook weer niet van ;-)

EDIT

na je bericht over powersave ff gegoogled...

via apparaatbeheer gekeken

dan heb je daar 2 opties:

dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen (JA)

De computer mag dit apparaat uitschakelen om zo energie te besparen (NEE)

dus dat is het ook niet, jammer :(;-)

Laatst bewerkt:
Mensen ik ben er net achter gekomen....

vandaag niet echt thuis geweest, zet ik net de laptop aan en toen viel me hetvolgende op:

als ik de laptop op tafel had staan dan deed de muis het gewoon, als ik hem achter optilde (en bijv even op mijn benen zet) dan valt de muis steeds uit

toen ben ik op de bank gaan zitten, muis op zijn zijkant gelegd (zodat ik zag lampje uit lampje aan...)

en toen kwam ik er dus achter dat het snoer op een bepaalde manier moet liggen (helemaal recht) dan doet hij het dus de hele tijd, zit er een draai in het snoer dan valt hij steeds uit... het is dus iets in het snoertje van de muis... ik moet hem nu gewoon recht laten liggen dan doet hij het :rolleyes:

Bedankt voor de reacties en dit topic kan dicht ;-)

Hallo

Dus ... kabeltje aan muis = defekt in slechts 4 maanden .

Garantie , of je zet er zelf een nieuw aan .

Situatie niet laten aanslepen ,want je kunt de u.s.b. poort doen sneuvelen "sluiting"

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan