USB muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glasbak

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Ik heb voor een kennis een usb muis geinstaleerd,die werkt prima, maar steed als ze de computer opstarten geeft hij een waarschuwing dat er geen PS2 muis is aangesloten. Dan moeten ze een toest op het toetsenbord aan klikken, en dan start hij verder op. Besturings programma Win XP Pro.

Kijk eens in apparaatbeheer of er nog een installatie staat voor de (oude) ps2 muis.

Schakel als dat vorige niet werkt PS2 uit in het Bios en kijk of het dan weg is.

muis

Er staat geen ps2 muis meer in, ik heb alles opnieuw geinstaleerd, maar de melding kwam terug. Waar moet ik zoekken in de bios?

Ik heb even gekeken in mijn Bios. Ik heb een Award bios en daar staat hij bij het tweede tabblad (advanced) Daar staat PS/2 mouse function control. Daar kun je kiezen tussen auto en enabled. Als hij op auto staat zou hij die melding niet moeten maken. Op enabled is fout.

Ik heb gekeken in de bios,maar ik kan niets vinden wat PS2 betreft. Het zal mischien best ergens staan maar dan onder een ander naam of zo iets. Maar toch bedankt voor je hulp

zit een muis niet op een seriële poort?,ik daar 2 van in mijn bios staan(Award BIOS Type Phoenix-Award BIOS v6.00PG)

Zodra ik weer bij die kennis kom dan zal ik eens kijken, al vast bedankt. Ik kan het ook oplossen door een verloopstukje van USB naar de ps2 plug er tussen te zetten, dan is het ineens op gelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan