USB naar LPT1

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Op een wat oudere PC waarop Windows 98 draait probeer ik een nieuwe EPSON printer te installeren. De Epson printer heeft een USB als uitgang naar de PC. Op de PC zit wel een USB aansluiting. Maar bij het printen verschijnt de melding dat er geen verbinding met LPT1 mogelijk is. De USB kabel van de printer lijkt niet herkent te worden. Ik vraag me nu af of het mogelijk is om de verlengkabeltje te vinden waarmee de USB uitgang van de printer op de LPT1 ingang van de PC kan worden aangesloten. Als dat er is waar kan ik dat dan kopen?

Theo

dat zijn erg trage aansluitingen, moet je niet ergens in de configuratie USB instellen, welke veel sneller is?

Heb je voor de printer dan drivers gevonden die voor windows 98 geschikt zijn?
Welke printer gaat het dan om?
en gaat het om 98 of 98SE?

mvg leo

Hoi Theo,

Het is wél de bedoeling dat je nu even gaat reageren.

Aangezien je een USB-poort op je pc hebt, zou de printer moeten werken ...... mits er - NOG - een printerdriver op de website van Epson voor jou type printer beschikbaar is zoals Leo terecht zegt.
Zo niet, dan werkt die printer ook niet met een verloopstekker, zoals Bertus aangeeft.

Kortom: Er moet voor jou type printer een driver voor Windows 98 beschikbaar zijn. Zo niet, dan gaat het niet werken.

Hoi Teun,

De uitleg die je geeft lijkt me heel logisch. De vraag is alleen wel hoe ik aan Epson drivers kom voor Windows 98. Enig idee?

Groet

Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan