USB naar PS/2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Beste,

Is er een verschil tussen de USB>PS/2 bekabeling voor een toetsenbord en voor een muis?

Onderstaand stuk heb ik en dit werkt niet op het toetsenbord...
adap-usb-ps2.jpg

Nee, stekker maakt niet uit [is elektrisch gelijk] , maar je moet hem wel in het [PAARSE] keyboard gat stoppen... want de electronica achter de keyboard en muis aansluiting op het mobo is niet gelijk...

Nee, stekker maakt niet uit [is elektrisch gelijk] , maar je moet hem wel in het [PAARSE] keyboard gat stoppen... want de electronica achter de keyboard en muis aansluiting op het mobo is niet gelijk...

Ik heb een USB toetsenbord en moet deze op een PS/2 poort aansluiten. Hiervoor gebruik ik nu dus zo'n groen stuk welk ik aansluit op de paarse ingang. Echter werkt het toetsenbord niet. Pak ik een USB muis en sluit ik deze aan op de groene ingang werkt de muis wel.....:confused: Daarom twijfel ik dus of die dingen in verschillende uitvoeringen zijn?

Nee, die zijn gelijk... de usb stekker levert maar 4 draadjes aan: +5V, Data+, Data- , en Gnd [de "0"].... dit is voor muizen en toetsenborden gelijk.... binnen in de PS/2 stekker gaan die naar dezelfde pootjes: +5 , gnd, Data en Clk....

Maar lang niet alle USB toetsenborden werken op PS2 [ik heb hier een Logitech die het echt verd...]

Ik heb nu al een tal van toetsenborden (IBM, Compaq, HP) geprobeert met die rotdingen (want dat beginnen ze onderhand te worden voor mij) en het werkt nog niet, ook niet op andere computers die hier staan.

Nog iemand tips? :(

Probleem is er nog steeds... ondertussen al met HP gebeld maar die kunnen me ook niet helpen.

Wie heeft hier ervaring mee?! Beter gevraagd, wie heeft hier een oplossing?

Korte uitleg:

We hebben hier een tiental toetsenborden van HP en een tiental thin-clients. De toetsenborden zijn USB en de oudere thin-clients hebben alleen PS/2 ingangen. Nu heb ik hier al 4 verschillende soorten USB>PS/2 converters liggen (welke waarschijnlijk allemaal hetzelfde zijn) en geen enkele converter werkt. Ik weet even niet meer waar ik het moet zoeken nu.

Opstellingen geprobeert, waarbij toetsenbord niet werkt:
USB Toetsenbord (HP en Logitech) > Converter > thin-client
USB Toetsenbord (HP en Logitech) > Converter > werkstation (XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan