USB netwerk bestanden backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

caddy_67

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
140
Hallo allemaal,

Ik heb een USB harde schijf, op deze wil ik op gezette tijden een backup van twee PC's laten uitvoeren. Dus de twee PC's moeten dan gelijktijdig aan de schijf aangesloten moeten zijn, daarin zit nu nog mijn probleem.

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat de usb-schijf op één van de pc's zit en niet aan je router?
 
Bedankt voor je snelle antwoord. Op dit moment zit de schijf nog nergens aan, maar het zou kunnen. De verbinding loopt idd niet via de router. Althans, dat was niet direct mijn bedoeling. Ik heb een KPN Experiabox ST780.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij is dat niet mogelijk. althans niet zonder een externe netwerk hdd oftewel 1 met een rj-45 stekkertje. of een router met usb netwerkmogelijkheden.

aangezien je geen van 2 hebt lijkt het me onmogelijk met je huidige opstelling.

ook weet ik niet zeker of usb wel gelijktijdig kan schrijven van/naar 2 pc's.
 
Volgens mij heb ik hier een oplossing gevonden. Klik hier om naar de pagina toe te gaan.
Ze gebruiken een USB Bridge Cable Die hier dan weer te koop is
Volgens de uitleg van de eerste link moet het verplaatsen van bestanden moeten werken, zelfs een klein netwerk met internet is mogelijk met een dergelijke kabel.

Ik heb wel ergens gelezen dat dit niet mogelijk is met Vista, enkel met 98, 2000 en XP

Ik heb maar meteen zo'n kabel besteld. Voor die paar eurotjes kan ik het wel ff proberen, dacht ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan