USB Netwerkkaart werkt niet op nieuwe Vista PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom49

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2009
Hallo,

Ik heb een nieuwe Acer Veriton M480G gekocht met Windows Vista. Deze PC bezit geen netwerkkaart voor draadloos internet. Ik heb een bestaande USB adapter aangesloten (Thomson TG123g) die probleemloos werkt op een andere Vista PC van mij.

De USB adapter kan ik installeren en wordt herkend onder apparaatbeheer: Dit apparaatwerkt correct.
Via Netwerkcentrum ziet de adapter echter geen draadloze netwerken zodat ik geen verbinding kan maken. Met hulp van de laptop zie ik draadloos internet van onszelf en de buren; oa via inSSIDer van Metageek dus er is beslist signaal aanwezig.

De PC heb ik even naast de router gezet (heel onhandig midden in de huiskamer) en met een datakabel aangesloten. Dan heb ik wel probleemloos verbinding met internet. Ik heb het stuurprogramma van de adapter geupdated via internet maar dat helpt verder niets. Een tweede USB adapter die ik heb geinstalleerd, ziet evenmin draadloze netwerken.

De Acer helpdesk zegt dat de PC OK is omdat ik via de kabel wel verbinding kan maken met internet. Ik kom zo niet verder dus wat nu. Ik hoop dat iemand me kan helpen waarvoor alvast veel dank.

Kortom: Wie heeft een idee wat ik kan doen?

Heb je in de configuratie van de router via de bekabeling wel het mac adres opgeslagen van je nieuwe pc ?? ( clone Mac adres)
Misschien staat de oude er nog in.

Kun je de adapter ook resetten , misschien helpt dat ??

Dank voor je reactie, sdr

Ik ben niet voldoende thuis in deze materie, dus graag nog wat meer toelichting op je advies.

Hoe sla ik het mac adres (wat is dat?) op in de router?

(en waarom is opslaan in de router nodig? De datakabel inpluggen was voldoende voor een internet verbinding?)

Hoe reset ik de adapter?

NB: Sinds een jaar heb ik Internetplusbellen van KPN met een Experia Box.

Alvast dank voor je hulp en geduld.

Dank voor je reactie.

Ik heb de link in je reactie bekeken en de uitleg is duidelijk

NB: ik heb de grijze Siemens uitvoering.

Via de info krijg ik lokaal eenvoudig toegang tot de experia box.

Graag je vervolg instructies.

In je eerste verhaal heb je het over een router, de experia box is een modem volgens mij, wat voor een router heb je eigenlijk.

De USB adapter gaat pas werken als de router de wireless instellingen erin heeft staan.

Heb wel al gezien dat er b.v. voor de 122g installatie software ( KPN ) is waarmee alle instellingen erin worden gezet, voor de 123g zie ik die niet staan.

Ik kan evt. je pc op afstand bedienen (veilig) met teamviewer , je kijkt dan mee wat ik aan het doen ben, je kunt ten alle tijden onderbreken als je dat zou willen.

En net als ik zeg dat ik niks heb kunnen vinden, vind ik wel nog wat.

Download dit en kijk of het gaat werken voor je.

het is een wireless setup uitility

http://www.thomsonbroadbandpartner.com/getfile.php?id=4795

Er staat nog meer info :

http://www.thomsonbroadbandpartner.com/dsl-modems-gateways/products/product-detail.php?id=166

Kom je er niet uit dan is de teamviewer nog aanwezig.

EDIT:

Nog beter is het om de ISO te downloaden en de image mounten.
http://www.thomsonbroadbandpartner.com/getfile.php?id=4792

Laatst bewerkt:
Dank voor je info,

Ik bedoelde modem, toen ik router schreef; sorry.

Ik krijg de wireless setup Utility niet opgestart (als admin); die doet niets.

De ISO zal ik morgen bekijken.

Tot zover bedankt

Ik kom niet verder met dit probleem.
Ik haal er iemand bij die er meer vanaf weet.
In ieder geval dank voor de adviezen

Probleem met USB Netwerkkaart opgelost

Hallo,

Dankzij externe hulp blijkt dat Kaspersky Internet security 2010 de boosdoener was. Deze voorkomt dat alle drivers netjes geinstalleerd worden. Dus kaspersky eraf gegooid en daarna geen probleem meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan