USB Network boot problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rzeegers

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
We hebben een probleem met onze USB network boot sticks.

Wij gebruiken deze binnen ons netwerk om ghost images mee te pullen naar de pc's in het netwerk.

Echter door een entry in de network.ini kan ik maar een keer met de USB stick inloggen en een ghost image laden. Boot ik daarna een nieuwe pc met diezelfde USB stick dan kan door de computernaam die in de network.ini word aangegeven niet nogmaals een connectie opgezet worden richting de server.

De computernaam eruit halen heeft geen zin, want dan maakt hij geen connectie met het netwerk.

Is er een optie om deze toch eruit te sleutelen of dat er binnen de boot structuur gekeken wordt naar of die pc naam al bestaat binnen het netwerk en zodoende een andere pc naam aanmaakt om zo toch meerdere pc's te kunnen booten met dezelfde USB boot sticks.

Hier beneden de network.ini configuratie :

[network]
computername=ghstboot
lanroot=C:\NET
autostart=netbeui full
username=ghostadmin
domain=EFSS
lslogon=no
reconnect=no
passwordcaching=yes
timesync=yes

Dit zijn natuurlijk wel leuke uitdagingen.

Er zouden een aantal mogelijke manieren kunnen zijn om dit op te lossen ...

- Gooi ghostwalker er overheen, die heeft de mogelijkheid om de hostname aan te passen, en met een beetje handig batch-scripten kan je dan wel een naam ergens laten opgeven.

- Wil je niet met ghostwalker werken, kan je misschien de autoexec of een andere batch-file zo aanpassen dat ie om een hostname vraagt, en dat ie dan die network.ini ter plekke aanmaakt.

- En heeft ghost niet de mogelijkheid om een * te gebruiken? Dat ie dan zelf wat genereert, een answer-file heeft geloof ik wel die mogelijkheid.

- Je zou ook met image kunnen gaan werken waarover een sysprep is uitgevoerd, dan maak je eerst een complete configuratie, sysprep er overheen (die pakt hem dan eigenlijk weer in, net als fabrikanten dat doen). Dan kan je een image maken, en als je dan het image terugzet, en daarna opstart, doet ie nog een kleine mini-setup, waar je kan kiezen om een hostname in te vullen (of met * een willekeurige laten genereren (aan de hand van de GUID))

- Je kan ook overwegen om met RIS aan de gang te gaan. Die genereert automatisch hostnames in de Active Directory

- Of een VBscriptje schrijven, wat de eerste keer bij het opstarten aangeroepen wordt, en de hostname aanpast, met misschien wat meer computer-specifieke instellingen (description of location bijvoorbeeld)

Op zich wel leuke materie om je in te verdiepen :D Ga ik ook maar eens doen, als ik weer eens tijd heb ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan