usb network cable

Status
Niet open voor verdere reacties.

simo

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2003
Berichten
136
ik heb al een paar jaar een "usb to usb network cable" van Sitecom hier liggen en heb besloten om nu eindelijk mijn twee pc´s met elkaar te verbinden. De installatie lukt echter niet bij de pc met winXP . De installatie lijkt goed te verlopen (althans, ik doorloop alle stappen en op een gegeven moment verschijnt de mededeling: installatie voltooid). Het probleem is echter dat het pictogram e.d. van de netwerkadapter "usb to usb cable" niet op "mijn netwerklocaties" of "netwerkverbindingen" terug te vinden is. En dat is immers nodig om tcip/ip etc. in te stellen. (Het maakt wat dat betreft niets uit of ik de software van de meegeleverde diskette of die van de pagina van Sitecom installeer.) Maak ik soms nog iets wijzigen in WinXP of zo, zodat ik het pictogram van "usb to usb cable" wel kan zien en verder kan gaan? (de netwerkadapter"usb to usb cable" staat wel onder apparaatbeheer, maar daar kan ik verder niets mee)


Mijn situatie:
pc 1 : WinXP met kerio firewall en aangesloten via een ethernetkabel aangesloten op de livebox van Orange
pc2 : Win 2000 pro (zonder firewall), via een netwerkkabel aangesloten op de livebox van Orange.

alvast bedankt voor de antwoorden
grts Simo
 
Beste simo, als je weer eens een vraag in een andere sectie wilt hebben, vraag dan even de moderator dit te doen (meld misbruik knop).
Zelf vragen verplaatsen -zoals je in het andere topic aangeeft- werkt natuurlijk niet.
 
usb tot usb

Welnu, Het probleem is gedeeltelijk opgelost. Er is een verbinding tussen de twee pc´s de zaak is op beide pc´s geinstalleerd. Tcip/ip is ingesteld, ip-adressen ingevuld. Op beide pc´s is dezelfde werkgroepnaam ingevuld etc.
Maar hoe moet ik nu verder? Waar moet ik op klikken om op de andere pc te komen. Ik heb op beide pc´s de C-schijf op "delen" ingesteld. Ik had eigenlijk verwacht dat je minstens in "windows verkenner" de dingen die ik op delen had ingesteld van de andere pc zou kunnen zien?

bedankt alvast voor de antwoorden.:D
 
Hallo !


Start - Configuratiescherm - netwerkverbindingen - mijn netwerklocatie's - netwerverbinding toevoegen. Daar typ je het pad naar de gewenste netwerhverbinding.

Heb je "eenvoudig delen ..."ingeschakeld in mapoptie's ?

Greetz,

Harry.
 
bedankt voor het antwoord.
Op een gegeven moment moets ik een diskette maken en die zou ik in de andere pc moeten doen. Het is alleen zo dat mijn tweede pc geen winxp heeft maar win2000pro. Oftewel hij accepteert de diskette niet. Ehh, wat nu? Ik zie zo gauw niet iets in win2000pro wat hierop lijkt.

groeten simo
 
Laatst bewerkt:
Hallo !

Is in Win2000 niet van toepassing !

Daar ga je naar: rechtsklikken Deze Computer - eigenschappen - tabblad

netwerkidentificatie.

Zorg dat je computernaam verschillend is en de domeinnaam hetzelfde.

Dan klik je op netwerkidentificatie en het aanwezige netwerk wordt geidentificeerd.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb dit allemaal gedaan. Maar? Hoe kan ik zien dat er daadwerkelijk een soort netwerk is ontstaan. Ik zie wel dat er een lan-verbinding is.De naam van de werkgroep is het hetzelfde, de computernamen zijn verschillend, volgens mij heb ik alle stappen gezet die doorlopen mooetsen worden. Maar toch zie ik niets in windows verkenner of zo.

groeten van Simo
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan