USB niet in bios te zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
ik wil een schone installatie van w10 doen, heb een usb gemaakt volgens de instructie van microsoft en wil nu vanaf de usb de installatie starten maar in de bios kan ik de usb niet zien om boot prioriteit in te stellen.

het gaat om een oude samsung die erg traag is geworden maar verder prima werkt.

probeer ik w10 te installeren mbv het hulpprogramma van microsoft zelf op de oude laptop dan lukt dat tot ik een keuze moet maken welk toetsenbord ik wil selecteren. dan doet nl geen enkele toets het meer en ook de muis niet. dan kan ik dus niks meer.

weet iemand iets om eea op te lossen?

samsung NP355U5C-A01NL

Laatst bewerkt door een moderator:
Aan die waslijst heeft niemand wat aan, haal die weg.
En het belangrijkste vergeet je, welk type Samsung.

Je kunt ook via de bios boot menu key F10 de USB stick opstarten en als je het perse via de bios zelf bij de bootsequence wil doen dan dient de stick in een USB 2.0 poort te zitten.

Laatst bewerkt:
Tis geen UEFI, of de opstartvolgorde in de bios aanpassen of die F10 gebruiken.

maar in de bios staat geen usb en met f10 start de laptop gewoon op zoals altijd

Wel samen met de FN toets gedaan? bij opstarten gelijk beide in blijven trommelen.

Indien er een bootable USB stick inzit dan staat bij ook bij de boot devices, of de USB stick is niet bootable of het is een wel heel aparte bios.

ik heb de usb gemaakt vlg de instructie van microsoft maar hij is niet zichtbaar in de bios.

Iemand in de omgeving die even fysiek kan helpen?
Zelf start ik altijd op via de bios boot menu key als ik van een USB stick wil opstarten.

heb met hulp voorelkaar gekregen maar de laptop valt steeds uit omdat deze te warm is. kan ik daar wat aan doen?

Probeer het eerst om met een stofzuiger op de ventilator openingen, wordt anders openmaken of laten doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan