USB niet meer te formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

TAXI19

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
hallo, ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een usb stick van 8gb, daar heb ik gisteren een bestand op proberen te zetten om die over te zetten naar mijn ps3. Toen het bestand bijna klaar was kreeg ik een foutmelding dat er een schrijfbeveiliging op dat bestand zat en dat het niet gelukt was het over te zetten.
Maar na die foutmelding stond het bestand er alsnog geheel op.

Toen heb ik dat bestand geprobeerd te verwijderen van mijn usb en toen hing die vast.
kon hem alleen nog maar via taak beëindigen afsluiten. vervolgens het bestand nogmaals proberen te verwijderen krijg error dat er een schrijfbeveiliging op het bestand is en dat het niet kan worden verwijderd. Kon bij het originele bestand wat op mijn pc stond >rechter muisknop>eigenschappen> en vervolgens de blokkering opheffen, maar bij hetzelde bestand op mijn usb kon dat niet.

Dus toen ging ik mijn usb stick formatteren, geeft ie op het einde de melding dat het niet voltooid kan worden, en sindsdien krijg ik hem met geen mogelijkheid meer geformatteerd of geopend.
Heb al diverse tools geprobeerd inclusief de unlocker tool in de sticky bovenaan de sectie maar het mag niet baten.

Ik hoef geen data recovery tool, alleen iets om hem volledig te kunnen formatteren zodat ik hem weer kan gebruiken. Zou gewoon mogelijk moeten zijn.

Het is een q-motion 8gb usb 2.0 stick. En het progje wat ik erop heb gezet is ook geen virus geweest dus dat kan het ook niet zijn.

Groetjes Rick

Ik heb 2 dingen voor jou. En het zijn allebei partitie tools (en ook allebei gratis). Easeus is een gratis prog. voor Windows, waarmee je alles in alle formaten kunt formatteren.

Verder zou je ook nog de livecd van gParted kunnen proberen. Een linux programma wat ik beter vind werken dan alle andere, en die sputteren ook meestal niet tegen zoals Windows altijd zo irritant doet!

Veel succes!

mr32 :cool:

mr32,

ik heb je tool geprobeerd, maar ook die geeft een fout aan dat ie niet geformatteerd kan worden.
Ik begin bang te worden dat het echt niet meer te doen is, en dat ik hem in de prullenbak kan gooien.
Ik hoop echter dat er toch nog iemand dat ene progje heeft wat mijn usb formatteert.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan