Usb niet zichtbaar in computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

aveldman

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2011
Berichten
163
Ik kan mijn usb-sticks niet openen in windows 10,zie ze ook niet in apparaatbeheer, wie weet de oplossing??.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Usb sticks zal je niet zien in apparaat beheer.
Zie je daar wel je usbpoorten staan? Evt met of zonder uitroepteken.
Of bedoel je dat windows verkenner de inhoud/sticks niet ziet.

Zijn 2 verschillende uitvalshoeken.
 
Wat is de gebruikte hardware, zie m'n sig en ook merk en type USB sticks en op niet één USB poort zichtbaar?
 
Is waarschijnlijk een probleem van ontbrekende drivers. Eerst moeten de Host controllers en Hoofdhubs zichtbaar zijn. Op de site van de fabrikant worden ze waarschijnlijk chipset drivers genoemd. Als het eerder wel heeft gewerkt, dan kan u terug gaan naar een systeemherstelpunt en daarna updaten van drivers uitzetten bij Windows Update of via Eigenschappen van de afzonderlijke drivers in Apparaatbeheer.

Nog anders wordt het wanneer de computer niet geschikt is voor Windows 10 of daar geen drivers voor heeft. Soms is er een aangepast UEFI BIOS dat eerst gedownload moet worden. Zie hiervoor de uitgave opmerkingen bij de Drivers en Ondersteuning pagina's van de fabrikant of de leverancier van het moederbord. Willekeurig welke drivers downloaden van driver sites raad ik af en heeft vaak niet het gewenste resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan