USB opslag via Windows Embedded 7 Standaard volledig uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bhofkens

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Berichten
228
Geachte mevrouw/meneer,

Ik heb Windows Embedded 7 standard voor een TC.

Als ik de USB opslag uitzet via de EWF manager worden de USB kaarten toch geopend hoe kan ik dat definitief uitzetten wegens dat men lokaal niet mag werken?

Heeft iemand een oplossing. Ik kan hem hardwarematig er niet uithalen.
 
Heb het zelf niet getest, maar volgens de TS op deze discussiedraad werkt het als je in de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies
de registerwaarde
WriteProtect
op 1 zet.

Dan is alleen schrijven naar/wijzigen verboden. Als ook lezen niet is toegestaan, dan zie ik zo snel alleen nog mogelijkheden via group policies (áls die mogelijk zijn op die versie Windows 7). Geciteerd uit deze link:

Firstly, there are a series of options in the Group Policy Object Editor that deal with read/write permissions on hard drives and removable media. I basically changed their individual settings from "Not configured" to "Disabled".
Start -> Run... -> gpedit.msc -> OK
Computer Configuration -> Administrative Templates -> System -> Removable Storage Access
In here I disabled all of the "Deny read access/write access" options; you may only want to disable the ones relating directly to the type of media that you want to access.

Here are the ones I changed:

Removable Disks: Deny execute access
Removable Disks: Deny read access
Removable Disks: Deny write access

Double-click each one and select the 'Disabled' radio button.

Do the same as above, except the first step is "User Configuration" instead of "Computer Configuration"

Weer een andere optie is het verwijderen/hernoemen van usbstor.inf in de C:\Windows\inf map, zodat er geen externe usb storage mogelijk is. Dit heb ik zelf niet gebruikt (net als bovenstaande zaken) dus eerst goed testen.

Tijs.
 
Is een instructiefout, want de policies zeggen zelf "Deny xxxxxx access", dus moeten inderdaad op Enabled gezet worden om toegang onmogelijk te maken.

Tijs.
 
Dacht ik al. Echter als ik mijn iPhone aansluit kan ik daarop is dit ook af te sluiten. Het is met opladen wel handig.
 
Dacht ik al. Echter als ik mijn iPhone aansluit kan ik daarop is dit ook af te sluiten. Het is met opladen wel handig.

Doe die zin even opnieuw, want ik begrijp hier niet veel van. Stel je nu een nieuwe vraag?
Overigens lijkt het me vreemd/onmogelijk dat de stroomvoorziening van de USB poorten met die policies zou worden afgesloten. Ik ga er dus vanuit dat opladen van (bijv.) mobiele telefoons gewoon mogelijk blijft.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan