USB opslagmedium aangesloten dan melding "Reboot and select proper boost device...enz

Status
Niet open voor verdere reacties.

frikon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2011
Berichten
4
Hallo,
Sinds kort mijn computer met een "ASUS A8V Deluxe" moederbord, van Windows XP naar Windows 7 Ultimate geupgrade.
Computer start goed op als ik echter maar geen opslagmedium in een USB-poort laat zitten, zowel dan start hij niet op en krijg ik de melding "Reboot and select proper boot device or insert bootmedia in selected bootdevice and press a key".
Weet iemand hier een oplossing voor?
Mvg.:shocked:
 
Ja, je moet even je BIOS instellingen nakijken.
Je moet ervoor zorgen dat de primaire harde schijf altijd als eerste staat (Boot priority).
Je pc probeert nu op te starten vanaf je usb opslagmedium waar uiteraard geen Windows opstaat.

Start je PC opnieuw op, druk op DELETE totdat er staat: entering setup o.i.d.
Dan zoek je naar Boot priority en zet je de Hard Drive als nummer 1.
Sla je bios instellingen op met F10 daarna bevestigen met Y.

Laat me even weten of dit werkt ;)
 
Beste sabthal,
Het maakt niet uit in welke volgorde ik de boot priority zet, het probleem blijft.
Wat ik nog niet vermeld had is, ik krijg eerst nog een melding "no drive attack Fasttrack 378...no bios installed", ik weet niet of dat belangrijk is?
O, ja en er staat een uitroepteken in Apparatenbeheer....Overige apparate/RAID-controller....
ik kan daar geen geschikte driver voor vinden.
mvg
 
Laatst bewerkt:
Fasttrack is je Raid-controller. Die kun je uitschakelen in de bios: Advanced -> Onboard Devices configuration -> OnBoard Promise Controller
En nee, die melding heeft als het goed is niets met je probleem te maken.
Ook het feit dat je een upgrade hebt gedaan heeft vlgs. mij niets met je opstart-probleem te maken.

Zet in de BIOS als eerste Boot Device de CD-rom speler, als tweede Boot Device de harddisk, en zet de derde Boot device op Disabled. Kijk of dat wat oplevert.

Tijs.
 
Beste allemaal,
Het werkt weer!
Toch via de BIOS.
Bij de BIOS.......BOOT
>Boot Device Priority..........op 1 CDROM.......2 HDD.......3 Floppy
>Hard Disk Drives ..........op 1 HDD .......2 USB (hier zat de fout.....bij mij stond op 1 USB)

Allemaal bedankt.
Mvg. frikon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan