Usb poort autoradio

Status
Niet open voor verdere reacties.

snijworst

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
1.876
Ik heb een Akai autoradio met sd en usb.

De usb poort gebruik ik om mijn smartphone op te laden, althans, dat was de bedoeling.

De poort levert wel stroom alleen heb ik de indruk dat hij te weinig levert. Met beeld, satnav, 3g en gps aan trekt het het allemaal nèt niet.

Hoeveel volt heeft een smartphone nodig, hoeveel hoort usb te leveren en hoe ga ik kunnen controleren hoeveel mijn usb poort levert?
 
als je al die functies gebruikt trekt je tele te veel van ju usb aansluiting, daar is deze aansluiting op je radio niet voor gemaakt.
Die is puur gemaakt om media apparaatjes die weinig verbruiken.

Tevens de vraag verplaatst naar de juiste afdeling.
 
Een usb-aansluiting levert altijd 5 volt, dat is namelijk volgens de specificaties van usb. Waar je naar moet kijken is hoeveel ampère (dus hoeveel stroom) de usb-poort kan leveren. Het kan best zijn dat de usb-poort van je radio het daar zeer tegenvallend op doet.

In zo'n geval kan je kijken naar een sigarettenaansteker naar usb ding (bende plaatjes van google afbeeldingen):
https://www.google.nl/search?q=siga...&sa=X&ei=3eggVenqI8P0at3ggYAL&ved=0CAYQ_AUoAQ

Let ook bij het aanschaffen van zo'n ding op dat er voldoende ampère geleverd kan worden. Kijk daarvoor ook op je oplader, daar staat hoeveel ampère die kan leveren ;)
 
Op de aansteker wilde ook niet echt, maar dat was met zo'n plugje van de Action. Misschien was dat t probleem.

We zoeken verder...
 
Standaard USB-2 poorten leveren vaak max 500 mA, pas als je een extra powered type hebt ga je naar 1A of heel soms 1.5A.
Ben benieuwd of de handleiding aangeeft hoeveel stroom je eruit kunt halen.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon puzzelen. Maar afhankelijk van wat je allemaal op je telefoon aanzet kan het zijn dat je meer stroom gebruikt dan er geladen kan worden. Huidige generatie toptoestellen zitten tegen de 2A aan wat verbruik betreft.
 
Je kan wellicht even kijken bij de onderdelenwinkel van Expert in Joure ..
 
De keuze viel op de usb-poort van de radio omdat die lekker dichtbij de telefoonhouder op de voorruit zit. De aansteker zit nogal laag en deze oplossing leek me de makkelijkste. Mevr. Snijworst had nog een aansteker-usb-plug liggen en die voldoet. Het eerder aangeschafte exemplaar van de Action is te kort en maakt helaas geen contact...

*opgelost*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan