USB-poort inschakelen/uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LelyTekkel

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2003
Ik kan de USB-poort wel uitschakelen, maar moet de PC dan opnieuw opstarten (zie bijlage). Dat is niet zinnig in dit geval. Ik hoop uiteraard op een softwarematige oplossing, nu is een oplossing om een USB-kabel tussen Logitech en USB-poort te plaatsen, zodat ik steeds daartussen de USB-verbinding losmaak. Als het vrij veel in- en uitschakelen dan niet goed is voor de USB-plug, dan is het slechts een kabel die defect raakt.

Even een vraagje tussendoor. Ik heb soms ook wel vragen die ik wil illustreren met een plaatje. Hoe voeg ik die toe zoals jij dat in dit bericht hebt gedaan? Of mag ik deze vraag niet stellen hier? Ik had al eens een vraag naar de redactie gestuurd maar helaas nooit antwoord op gekregen.

Met vriendlijke groet

Peter

Ik gebruik Logitech Music Anywhere. Dat is een zendertje, dat je d.m.v. USB inplugt in de
PC. Deze zendt het (muziek) signaal naar de ontvanger, die bij de stereotoren staat en dan heb ik dus muziek vanaf mijn PC op de stereotoren.

Regelmatig echter wil ik de muziek op de stereotoren uitschakelen en verder luisteren op de PC-speakers. Ik moet dan de USB-stekker eruit halen en iTunes opnieuw starten. Dit is niet alleen omslachtig, ik vraag mij ook af of dat wel goed is voor zo'n USB-uitgang.

Wie weet daar een truc voor?

Bijna alle apparaten zijn in Apparaatbeheer uit te schakelen (Start -> Uitvoeren -> Devmgmt.msc), en dan rechtsklikken op het apparaat en Uitschakelen kiezen. Rechtsklikken en Inschakelen kiezen zet het ding weer 'aan'.

Of je daarmee een verplichte herstart van itunes kunt voorkomen, dat betwijfel ik.

Tijs.

Het is ook helaas de oplossing niet, hij blijft afspelen. Tenzij het één van de twee USB-poorten is waarvoor je PC opnieuw moet opstarten bij uitschakeling, maar dat schiet in dit geval ook niet op.

Nog een aanvulling, die ik pas gisteravond hoorde.

Ik heb vier USB-poorten aan de voorkant van de PC en die zitten niet vast op het moederbord gemonteerd, maar zitten aan het moederbord vast d.m.v. een draad. Mogelijk dat daarom de geschetste oplossing bij mij niet werkt.

Moet in principe niets uitmaken: Als het aangesloten apparaat te vinden is in Apparaatbeheer moet je hem daar gewoon kunnen uitschakelen, dat geldt bijv. ook voor USB memory-sticks etc. Het apparaat moet dan een rode X krijgen. Eventueel kun je het ook via rechtsklikken, eigenschappen kiezen, en dan in het Tabblad Algemeen onderin kiezen bij Apparaatgebruik: Dit apparaat niet gebruiken (Uitschakelen)

Krijg je een melding bij het uitschakelen, meld die dan hier terug op het forum en/of geef ons een schermafdruk:

[Alt][PrtScn], en dan Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> Opslaan als type: JPEG + een naamgeving + Opslaan drukken, via de Beheer bijlagen knop en Bladeren knop uploaden als bijlage bij het maken van een nieuw antwoord hier op het forum.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik kan de USB-poort wel uitschakelen, maar moet de PC dan opnieuw opstarten (zie bijlage). Dat is niet zinnig in dit geval. Ik hoop uiteraard op een softwarematige oplossing, nu is een oplossing om een USB-kabel tussen Logitech en USB-poort te plaatsen, zodat ik steeds daartussen de USB-verbinding losmaak. Als het vrij veel in- en uitschakelen dan niet goed is voor de USB-plug, dan is het slechts een kabel die defect raakt.

Bijlagen

• USB.jpg
    USB.jpg
    24,1 KB · Weergaven: 162
In de software van Music anywhere moet je in kunnen stellen of je PC van de onboard geluidskaart of van de Music anywhere gebruik moet maken.

Sluit je PC-boxen op je onboard geluid aan en je sterea via de Music anywhere, dan zou je moeten kunnen switchen.

Heeft het al eens gewerkt? Windows XP?

Laatst bewerkt:
Je had natuurlijk ook kunnen proberen gewoon op Nee te drukken om de pc niet te herstarten en te kijken wat er dan gebeurt. Meldingen dat je Windows maar weer 'ns moet herstarten wantrouw ik altijd (is vaak nl. niet nodig).
Bovendien (zoals je zelf beschrijft) leidt het fysiek eruit trekken van het apparaat (zoals je tot nu toe gedaan hebt) ook niet tot een Windows crash of andere problemen...

Je oplossing met de verlengkabel is een goede! Zorgt ook voor makkelijker bereikbaarheid.

Behalve bovenstaande heb ik verder geen suggesties meer voor je. Blij dat je in ieder geval een alternatieve manier bedacht hebt om de USB poort op je computer wat te ontzien.

Tijs.

In de software van Music anywhere moet je in kunnen stellen of je PC van de onboard geluidskaart of van de Music anywhere gebruik moet maken.

Sluit je PC-boxen op je onboard geluid aan en je sterea via de Music anywhere, dan zou je moeten kunnen switchen.

Heeft het al eens gewerkt? Windows XP?

Het werkt ook, maar ik wil dus switchen. Music Anywhere maakt gebruik van de onboard geluidskaart, alleen dan via de USB-uitgang. Je kunt dus niet fysiek switchen tussen Music Anywhere en de PC-boxen.

Je had natuurlijk ook kunnen proberen gewoon op Nee te drukken om de pc niet te herstarten en te kijken wat er dan gebeurt. Meldingen dat je Windows maar weer 'ns moet herstarten wantrouw ik altijd (is vaak nl. niet nodig).
Bovendien (zoals je zelf beschrijft) leidt het fysiek eruit trekken van het apparaat (zoals je tot nu toe gedaan hebt) ook niet tot een Windows crash of andere problemen...

Je oplossing met de verlengkabel is een goede! Zorgt ook voor makkelijker bereikbaarheid.

Behalve bovenstaande heb ik verder geen suggesties meer voor je. Blij dat je in ieder geval een alternatieve manier bedacht hebt om de USB poort op je computer wat te ontzien.

Tijs.

De "Nee" van XP is dit keer daadwerkelijk Nee, de USB-poort blijft dicht/blijft open.

Ik zal het dus met m'n kabel moeten doen. Qua bereikbaarheid maakt het in mijn geval niet uit, want de uitgangen zitten aan de voorkant.

Dank je wel voor het meedenken!

Even een vraagje tussendoor. Ik heb soms ook wel vragen die ik wil illustreren met een plaatje. Hoe voeg ik die toe zoals jij dat in dit bericht hebt gedaan? Of mag ik deze vraag niet stellen hier? Ik had al eens een vraag naar de redactie gestuurd maar helaas nooit antwoord op gekregen.

Met vriendlijke groet

Peter

Onder het bericht heb je Overige Opties en dan Bestanden Toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan