USB-poort installeren kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik heb een P2-MMX computer met W98SE. Er zit geen USB-poort op. De printer die ik heb, heeft een USB-aansluiting. Hoe kan ik de printer op de computer aansluiten?
Kan ik een USB-poort op deze computer aansluiten (er zijn nog vrije PCI-slots)? Zo ja, waar zijn die dingen dan te krijgen en wat is een redelijke prijs?

je kunt bij iedere computerboer een PCI kaartje kopen met meestal 4 USB aansluitingen.

Dingen kosten iets van 15 euries en zijn vaak Plug en Play!

Die dingen zijn in elke pc winkel te verkrijgen, en de prijs? even bellen of hier kijken.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/274

Er zitten vaak op pentium ll bordjes ook wel heathers op, waar een USB backplate ( met kabel ) op aangesloten kan worden met stekker ( maar die past niet altijd, qua aansluitingen ) of met losse stekkertjes, wel alleen voor USB 1.0.

Laatst bewerkt:
Ik zie toevallig deze vraag en bedacht mij dat het volgende nog een rol zou kunnen spelen.
Welk niveau USB heeft de printer? Als dit USB-2 is dat zal het niet lukken.
De reden is dat Windows 98SE alleen software ondersteuning heeft voor USB-1.1 en niet voor USB-2.

Ik blijf dit onderwerp volgen, ben benieuwd wat het eindresultaat is.

Volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit.
Ik weet niet beter dat USB 2 apparaten gewoon op USB 1 draaien maar dan op lagere data-snelheid. But, count me if I'm wrong :D

globe zei:
Volgens mij maakt dat niet zo heel veel uit.
Ik weet niet beter dat USB 2 apparaten gewoon op USB 1 draaien maar dan op lagere data-snelheid. But, count me if I'm wrong :D

Je hebt gelijk

Met een pci usb2.0 kaart krijg je ook de drivers voor 98 erbij, voor XP zitten ze in SP2 en USB2.0 is backwards compatible met USB1.0 , oftewel apparaten voor USB2.0 werken ook in USB1.1.

Laatst bewerkt:
Lange Pier zei:
Met een pci usb2.0 kaart krijg je ook de drivers voor 98 erbij, voor XP zitten ze in SP2 en USB2.0 in backwards compatible met USB1.0 , oftewel apparaten voor USB2.0 werken ook in USB1.1.

Bedankt voor deze informatie,
Jaap

Bedankt voor alle en snelle reacties. Ik weet nu dat ik gemakkelijk met een usb-poortje kan uitbreiden.
De prijs voor een usb-poortje is wel een beetje hoog (ongeveer 12% van een redelijke tweedehands computer), maar ik weet nu wat de mogelijkheden zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan