USB Poorten doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lusanne

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Al een tijdje doen mijn USB-poorten het niet. Ik heb rondgekeken op forums, maar het is nog steeds niet opgelost helaas. Of ik nu mijn mp3-speler, webcam of digitale camera aansluit, er gebeurt helemaal niks. Zelfs mijn camera zelf lijkt opeens naar de ***** te zijn gegaan, hij gaat niet meer aan. Is het mogelijk dat de usb poorten andere apparaten kunnen kapot maken of besmetten met een virus ofzo?

Waar ik ook al een tijd last van heb is en continu CPU-gebruik van 100% , ook al heb ik weinig programma's openstaan. In de lijst van taakbeheer staan er wel 6 ! processen van svchost.exe, maar wat 99% van mijn cpu in gebruik neemt, is System (Gebruikersnaam SYSTEM), wat overigens maar 1.016 kb geheugen in gebruik neemt.

Ik weet dat het moeilijk is deze problemen op te lossen, maar toch hoop ik dat iemand me wilt helpen. Ik zie het niet zo zitten om mijn pc weg te brengen want er staat zoveel op qua documenten en foto's enzo, plus ik ben webmaster en ben dagelijks bezig met m'n websites, wat nog wel lukt door in taakbeheer de prioriteit te verhogen naar hoger dan normaal. Iedereen die tips of advies heeft, alvast bedankt.

Hoi,

kijk een : Deze Computer--->eigenschappen--->apparaatbeheer of er gele uitroeptekens staan bij de USB controlers

kijk eens bij: Start--->uitvoeren--->type msconfig gevolgd door enter--->tablad opstarten.....daar kun je zien wat er allemaal opstart. De meeste kunnen uit behalve je virusscanner. Je kunt de vinkjes weghalen en eventueel later weer terug zetten.

Ik denk overigens niet dat een USB poort je rand app. kan beschadigen, er kan wel een virrus worden overgedragen door een USB poort!

Suc6.

Re

1)
Allereerst heb ik bij apparaatbeheer gekeken, waar GEEN gele uitroeptekens staan . Er worden 6 USB-poorten aangegeven waarvan 3 x USB-hoofdhub, 2 x Standard Open HCD-USB Host Controller en 1 x Standard Enhanced PCI naar USb host-controller​

2) msconfig uitgevoerd.
Wat me opviel was dat hij stond op selectief opstarten, moet ik dit veranderen naar normaal of diagnostisch opstarten?

Bij opstarten heb ik alle vinkjes weggehaald, maar bij services is er zoveel aangevinkt dat ik niet weet welke ik wel of niet weg kan halen.

Een lijst van 'aangevinkte services' :
Ik wil graag weten welke aangevinkt moeten blijven en welke overbodig zijn.

- Application Layer Gateway-service
- Application Management
ASP NET-statusservice
Windows Audio
Intelligente achtergrondsoverdrachtservice
Computer Browser
Indexing-service
.NET Runtime Optimization
COM+ systeemtoepassing
Services voor cryptografie
DCOM Server Process Launcer
DHCP Client
Logical DIsk Manager
Logical Disk Manaer Administratie services
DNS Client
DomainService
Event Log
COM+ - gebeurtenissysteem
Compatibiliteit voor snelle gebruikerswisseling
FLEXnet Licensing Service
Help en Ondersteuning
HTTP SSL
Install Driver Table Managr
COm-service voor IMAPI cd branders
Server
Workstation
TCP/ IP NET Bios Helper
Distributed Transaction Coordinator
Net Logon
Network Connections
Network Location Awareness (NLA)
Verwisselbare opslag
Office Source Engine
Plug and Play
IPSEC-services
Protected Storage
Protexis Licensing
Remote Access Auto COnnection Managr
Verbindingsbeheer voor RAS
Helpsessiebeheer voor Extern Bureaublad
Remote Procedure Call (RCP) Essentieel
QoS RSVP
Security Accounts Manager
Task Scheduler
Secondary Logon
System Event Notification
Shell Hardware Detection
Print Spooler
System Restore-service
SSDP Discovery-service
Windows Image Acquisition
MS Software Shadow Copy Provider
Terminal Services
Thema's
Distributed Link Tracking Client
Windows Usr Mode Driver Framework
Universele Plug en Play-apparaathost
Uninterruptible Power SUpply
Volume Shadow Copy
Windows Time
Web CLient
Windows Management Instrumentation
WMI-prestatieadapter
Security center
Wireless Zero Configuration-service
Network Provisioning Service

1)
Allereerst heb ik bij apparaatbeheer gekeken, waar GEEN gele uitroeptekens staan . Er worden 6 USB-poorten aangegeven waarvan 3 x USB-hoofdhub, 2 x Standard Open HCD-USB Host Controller en 1 x Standard Enhanced PCI naar USb host-controller​

2) msconfig uitgevoerd.
Wat me opviel was dat hij stond op selectief opstarten, moet ik dit veranderen naar normaal of diagnostisch opstarten?

Selectief opstarten betekend dat er al enkele progjes zijn uitgevinkt.
Virrusscanner iig niet uitvinken.

USB's lijken dus io. (?)

De vraag over welke services uit mogen kan ik niet voldoende goed beantwoorden, misschien dat iemand anders dat wil/kan doen.

Suc6.

Laatst bewerkt:
Opgelost

Het probleem is opgelost, het bleek een defect moederbord te zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan