USB-poorten kapot:

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxxie1988

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Beste mensen,

Ik heb een aspire 7715Z laptop en mijn beide USB poorten zijn kapot. Ik heb op internet gezocht via een PCMCIA-kaart 2 USB poorten te regelen maar deze bevindt zich niet op mijn laptop. Ik ben erg gehecht aan deze laptop en moet nog 2 studiejaren meegaan (als dit lukt).

Hebben jullie een idee hoe ik toch weer aan USB poorten kan komen? Hopelijk geen antwoorden als laptop wegdoen en een nieuwe kopen.

Mocht er meer informatie nodig zijn op de vraag hopelijk op te lossen dan hoor ik dat graag.

Mvg. Maxxie1988

Hoi,

Gezien de aansluitingen weinig opties:confused: misschien ergens kunnen laten repareren.;)

Nee, kan niks vinden. Geen Express sleuven gevonden of iets in die richting.

WP_000288.jpgWP_000289.jpgWP_000290.jpgWP_000291.jpgWP_000292.jpgWP_000293.jpg

Dit zijn foto's van alle kanten van mijn laptop. Hopelijk kunnen jullie mij toch helpen.

nou de foto's zijn slecht ,maar ik zie niets wat op een goeie aansluiting lijkt ,dus geen kans om er usb van te maken

Hallo

Dee foto's zijn het ideale voorbeeld hoe deze NIET horen te zijn...

Je kunt er niet uit opmaken.

Desondanks een poging.

Uiteraard ga ik er van uit dat alle nodige software korrekt is geinstalleerd.

Zitten deze poorten nog mechanisch vast (gescheurde soldeerverbindingen??)

Intern isolatiestukje nog aanwezig.

Is er niet te veel stroom gevraagd van deze poorten , waardoor de op het motherboard aanwezige beveiligingszekering is gesprongen???

Er is voor zo ver ik mij herinner slechts 1 s.m.d. zekering om beide poorten te beveiligen.

Hopelijk heb jij of iemand anders iets aan deze geleverde info ....

Peter

Los van de fysieke reparatie zou je nog kunnen overwegen om een usb to ethernet kastje te kopen. Op die manier kun je nog een aantal USB apparaten via je LAN poort aansluiten. Maar dat is dan toch echt wel een knutseloplossing voor als het echt niet anders kan.

Los van de fysieke reparatie zou je nog kunnen overwegen om een usb to ethernet kastje te kopen. Op die manier kun je nog een aantal USB apparaten via je LAN poort aansluiten. Maar dat is dan toch echt wel een knutseloplossing voor als het echt niet anders kan.

Ik ben erg benieuwd wat deze knutseloplossing dan inhoud, zou dat eventueel kunnen overwegen.

Hallo

Dee foto's zijn het ideale voorbeeld hoe deze NIET horen te zijn...

Je kunt er niet uit opmaken.

Desondanks een poging.

Uiteraard ga ik er van uit dat alle nodige software korrekt is geinstalleerd.

Zitten deze poorten nog mechanisch vast (gescheurde soldeerverbindingen??)

Intern isolatiestukje nog aanwezig.

Is er niet te veel stroom gevraagd van deze poorten , waardoor de op het motherboard aanwezige beveiligingszekering is gesprongen???

Er is voor zo ver ik mij herinner slechts 1 s.m.d. zekering om beide poorten te beveiligen.

Hopelijk heb jij of iemand anders iets aan deze geleverde info ....

Peter

Ik snap dat de foto's van slechte kwaliteit, software was uiteraard correct geinstalleerd, de binnenste pinnen in de USB waren afgebroken dus kan er wel wat instoppen maar maakt uiteraard geen contact.

Toch bedankt voor u hulp.

Ik ben erg benieuwd wat deze knutseloplossing dan inhoud, zou dat eventueel kunnen overwegen.

T-PCA-1097-2__usb-a-female-to-ethernet-rj45-adapter-connector.jpg

Zou dit uw oplossing zijn? Kan dit via een website bestellen voor 0,75$. Zal dit werken om bijvoorbeeld een usb-stick/muis/externe harde schijf aan te sluiten?

Hallo

Geen flauw idee of dit zou kunnen werken , wist zelfs niet dat dit bestond .

Vragen aan de verkoper lijkt mij een logische stap.

Peter

Laatst bewerkt:
Geen idee wat dit ding zou moeten doen. Volgens mij zoals de omschrijving zegt USB naar RJ-45. Er staat dus niet naar ethernet of IP. Ik verwacht niet dat je er iets mee kunt. Iemand enig idee waar dit voor is????

Dit zou eerder iets moeten zijn als -> https://www.digi.com/products/usb/anywhereusb . Of natuurlijk een van de vele andere modellen/merken. Google/Bing/Yahoo maar eens op "USB over IP".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan