USB poorten niet herkend. Chipsets?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goffertmans

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Berichten
15
Hallo beste mensen,

Enige tijd doen mijn USB poorten het niet meer. Geen, muis, webcam en usc stick werkt. Ik vermoed een softwarematig probleem.
In andere discussies zag ik vaak iets over het installeren van Chipsets. Daar heb ik verder nog nooit van gehoord en daarom vroeg ik me af wat dat zijn en of dat mijn probleem op kan lossen. Ik heb Windows Vista. Hopelijk kan iemand me helpen, vast bedankt!
 
Welk moederbord heb je, dan kun je de chipset driver bij de fabrikant downloaden.
 
Bedankt voor je reactie, ik ben op zoek gegaan naar die chipset driver maar kan hem niet vinden! Sorry voor mijn computeranalfabetisme! Misschien is het voor iemand heel gemakkelijk te vinden en kan die me helpen?

Ik heb een
Acer Aspire 5100
Processor: AMD Turion 64 x 2 mobile technology TL-60. 2.00 GHZ
RAM: 2.00 GB
Windows Vista 32-bit

Is dit voldoende info?
 
Harry Snor, bedankt voor je reactie.
Helaas heb ik Windows Vista, is er daar ook een link voor?
 
Hoi !

Staat op dezelfde ;link aangegeven !

Gewoon voor Vista kiezen, en de aangerboden drivers downloaden en installeren.

Greetz,

Harry.
 
Bedankt Harry, heb net een van de ATI VGA driver geinstalleerd maar er is nog niets veranderd. Zou ik de verkeerde hebben gepakt of is dit niet de oplossing?
 
Hoi !

VGA-driver is voor je grafische chip.....

Kijk es bij apparaatbeheer of daar gele vraag/uitroeptekens te zien zijn.

Rechtsklikken Computer - eigenschappen - apparaatbeheer (linksboven).

Greetz,

Harry.
 
Nee niets te bekennen. Ik heb wel een screenshot gemaakt van het USB deel. Deze installaties ongedaan maken heeft geen effect.
 

Bijlagen

  • apparaatbeheer.jpg
    apparaatbeheer.jpg
    66,2 KB · Weergaven: 28
Hoi !

Tja, dan heb je m.i. geen softwarematig probleem.

Allemaal verwijderen, opnieuw opstarten en laten installeren heeft geen problemen opgeleverd ?

Dan ben ik bang dat je een hardware-probleem hebt, en dat snel oplossen bij een laptop is practisch onmogelijk.

Greetz,

Harry.
 
Harry, erg bedankt voor je hulp, hopelijk kan ik ooit nog wat voor jou betekenen.
Helaas begrijp ik totaal niet hoe ik dit probleem moet oplossen. Hij geeft foutmedlingen als ik een aantal .exe files van de ENE Card reader driver (van de acer site) wil installeren (de normale setup pakt hij wel) maar dan werkt het nog niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan