USB poorten werken niet in Windows SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

CWhore

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2005
Hallo,

Mijn USB poorten doen helemaal niets in Windows 98 SE.
Bij Apparaat beheer staat enkel bij USB controllers:
- USB Root Hub
- VIA Tech 3038 Universele hostcontroller voor PCI naar USB

Ik heb bijv. m'n mp3-speler op de USB poorten aangesloten, (! ook voordat ik de computer aanzette), maar hij zegt niet dat hij nieuwe hardware heeft gevonden. :s En misschien zou je zeggen, dat je dan de driver van de mp3-speler moet downloaden. Maar in Windows XP hoefde dat ook nooit...

Ik hoop dat iemand dit eerder heeft meegemaakt, of dat er iemand een oplossing weet!

Groeten,

En voor 98SE moet dat wel, zelfs vaak voor elke device.
Maar ook de goede usb, usb2 en moederborddrivers, lees chipsetdrivers, zijn nodig.

Maar ook de goede usb, usb2 en moederborddrivers, lees chipsetdrivers, zijn nodig.
Precies, maar hoe weet ik wat ik nodig heb? Ik snap, dat als m'n usb poorten opzich niet werken, dat ik 10 drivers voor een mp3-speler kan downloaden en installeren, maar dat hij het dan nog niet gaan doen. Oftewel, hoe zich ik ervoor dat die USB poorten wel gaan werken??

wat is een 'mobobakker', je reageert niet echt duidelijk vind ik...ik heb al op de site van Microsoft gekeken of er daar drivers zijn om USB poorten te laten werken, maar ik snap/zie ze niet....:(

Hoi !

Je moet dus bij de fabrikant van je moederbord zijn.
Heb je geen CD van je MOBO-drivers bij je PC ?

Zo niet, dan moet je die niet bij Microsoft zoeken maar bij je "MOBO-bakker".

Greetz.

Harry.

CWhore zei:
wat is een 'mobobakker', je reageert niet echt duidelijk vind ik...ik heb al op de site van Microsoft gekeken of er daar drivers zijn om USB poorten te laten werken, maar ik snap/zie ze niet....:(

:) Moederbord fabrikant, en dan je type opzoeken, ebentueel te ontdekken met dit progje.

Je hebt toch wel een manual en driver cd van je moederbord?

Jij bent ook niet duidelijk, @Harrie.:p

Hm...aha, ik snap um! Ik zal vanavond eens kijken! Bedankt in ieder geval al voor jullie hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan