USB poorten werken niet meer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Michilsen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2006
Geachte lezers,

Ik heb een probleem met een Medion Laptop. Het is een type 41300. Als OS staat er WINXP Home Edition op met SP2. Nu heb ik laatst mijn IPOD via usb aangesloten en nu doet geen van de usb sloten het meer. Bij de Device Manager staan de Usb poorten er gewoon tussen en er lijkt ook verder niets aan de hand, maar toch werken ze niet. Na het verwijderen van de usb poorten en herinstallatie nog steeds niets. Ook heb ik de Intel Chipset drivers opnieuw geïnstalleerd maar dit hielp ook niet. Heeft iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn? Als ik bijvoorbeeld een muis aansluit dan gaat het lampje wel gewoon branden van de muis, dus er gaat wel stroom doorheen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met Vriendelijke groet,
Chris

Staat je plug and play service wel ingeschakeld.

Als die uit staat worden apparaten die aan de computer gekoppeld worden niet automatisch herkend.

menu start -> uitvoeren -> type services.msc

scroll in de lijst naar de volgende service: Plug and Play and controleer of deze opgestart is en draaiende. Zoniet, klik er dan met de rechtermuis op en kies voor eigenschappen, zet de opstartmethode op automatisch en herstart de service.

Andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat ze door energiebeheer zijn uitgeschakeld.

menu start -> uitvoeren -> devmgmt.msc

Loop even je usb na, door met rechtermuis aan te klikken. Kies voor eigenschappen en ga naar het tabblad energiebeheer. Waar mogelijk vink je de volgende regel uit:
"de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen"

Bedankt voor je reactie jippiejajee..

Heb het allebei geprobeerd, maar mocht niet baten. Kan je niet op een of andere manier zien of de usb poorten gewoon stuk zijn? Heeft het misschien nog nut om een BIOS update te doen?

Anders zou ik het echt niet meer weten.. Dan rest alleen nog maar een fresh install van het operating system....:(

Omdat je een Medion PC hebt moet ik toch even het volgende vragen.

Na het verwijderen van de usb poorten en herinstallatie nog steeds niets. Ook heb ik de Intel Chipset drivers opnieuw geïnstalleerd maar dit hielp ook niet.

Heb je de originele drivers van Medion geinstalleerd (van de CD of van de medion support website)?

En dit kan mss ook belangrijk zijn.

Als ik bijvoorbeeld een muis aansluit dan gaat het lampje wel gewoon branden van de muis, dus er gaat wel stroom doorheen.

Heb je ook andere apparaten geprobeert dan de muis. Is het een originele USB muis, of is het een PS2 muis met een verloopstekker naar USB ?

Goede morgen,

Het is gewoon een usb muis van logitech zonder verloopstekker. Ik heb de drivers van zowel de CD als van de website van Medion geïnstalleerd.

Ik heb de muis in de drie verschillende sloten gehad maar geen van allen werkt. Ook heb ik een camera aangesloten maar dan zie je nog steeds niks...

Is er een mogelijkheid om alle USB drivers te verwijderen en dan opnieuw te installeren? Moeten dan gewoon alle *.INF files die met USB te maken hebben verwijderd worden?

USB poorten werken niet meer

Afgelopen week heb ik met een desktop-pc hetzelfde gehad.
Zowel de gewone poorten als de front-panel 12in1 cardlezer deden het niet meer of konden niets meer uitlezen.
De oplossing: spanning er vanaf, muis en dergelijken loskoppelen, 15 secondes de startknop indrukken.
Alles weer aansluiten en spanning er weer terug op...... perfect resultaat.
Maar hoe dat gaat met een laptop? Batterij loskoppelen?

En nu heb ik dus de poorten terug, werkend en al.
Alleen: als ik weer de draadloze netwerk-aansluiting op een usb-poort durf aan te sluiten, vallen toch weer alle andere apparaten weg die nu gewoon werken. De webcqm werkt nu gewoon, maar als het draadloos netwerk-apparaat aangesloten wordt op een usb poort, dan doet ie het niet meer.
Iemand hier ervaring mee?
Bij edimax snappen ze er niets van.... "nog nooit van gehoord" zeggen ze daar.
Wie weet dé oplossing?

Vriendelijke bedankt
fijne kerst en een goed 2007
Bart

ik heb dit ook eens bij de medion 41300 gehad.Het lag toen aan mijn hardeschijf die een beetje doorbrandt was

Andries B

Chris

Ik las met belangstelling jouw probleem met de usb poorten. Ik heb hetzelfde probleem dat ik ook tot op heden niet met drivers heb kunnen oplossen. Wat ik helaas miste , is of je uiteindelijk ook een oplossing voor je probleem gevonden had.

Als laatste werd gepost dat de hdisk "een beetje doorgebrand" was, maar dat dit van invloed kan zijn op de werking van je usb poorten...?

Als iemand een oplossing voor dit probleem met een 41300 heeft gevonden, hoor ik het heel graag.

Als ik een usb drive er in prik, zou er tenminste een lampje moeten gaat branden (op de usb drive)..? Er gebeurt niets...

Suggesties en hulp is welkom.

mvg andriesbos at yahoo punt com

Lol dit is lang geleden:thumb: Bij mij lag het aan de moederbord maar ik weet het niet meer precies aangezien mijn laptop al 7 keer gerepareert:p is.

Laten we deze maar sluiten. Het gaat inmiddels over een topic uit 2006.
Voor nieuwe problemen mag een nieuw topic worden gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan