USB poorten werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel9889

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hey, ik heb mijn PC geformatteerd. Alles ziet er goed uit, alleen reageren geen van mijn USB poorten nog. Dit zou dus betekenen dat ik geen internet heb (ik heb zo'n draadloos internet USB-hub ofzo). Maar ook mijn toetsenbord en mijn muis die via een USB poort werken, doen het niet meer. (ik begruik nu even een oude muis en toetsenbord) Als ik bij apparaatbeheer kijk dan staan de USB poorten er wel.. Ik heb echt geen flauw idee wat ik nu kan doen. Raar is wel dat als mijn computer opstart, de muis wel rood oplicht en het even doet tot het windows scherm begint. (in het Boot-menu kan ik dus wel mijn USBtoetsenbord gebruiken) Dan houdt hij er mee op.

Kan iemand mij helpen! :eek: Alvast heel erg bedankt.

Op je cd van jou moederbord staan normaal ook drivers voor USB 2.0. Probeer deze eens te installeren.

Je kan ook everest free edition downloaden die vertel welke usb poort je hebt en met ene beetje geluk staat er ook een link naar de driver.

-------------------------------------
Off Topic: Mijn 100ste bericht :D

Je kan ook everest free edition downloaden die vertel welke usb poort je hebt en met ene beetje geluk staat er ook een link naar de driver.

Het probleem is juist dat ik doordat die USB poorten het niet doen ook geen internet heb. Ik heb namelijk geen draadloos WIFI ding in mijn computer zitten.

Vandaar dat je overal een reply neerplempt.:confused:

TS, indien je XP met SP2 gebruikt, dan heb ja al ondersteuning voor je USB2, je zult alleen de chipsetdrivers voor je moederbord moeten installeren, om de enhanced USB controller te aktiveren.

Op je cd van jou moederbord staan normaal ook drivers voor USB 2.0. Probeer deze eens te installeren.

Ik heb zo'n ResourceCD. Daar staat bij Intel USB 2.0 (Apparaatstuurprogramma) Deze staat aangevinkt als geinstalleerd.

Vandaar dat je overal een reply neerplempt.:confused:

TS, indien je XP met SP2 gebruikt, dan heb ja al ondersteuning voor je USB2, je zult alleen de chipsetdrivers voor je moederbord moeten installeren, om de enhanced USB controller te aktiveren.

:shocked: mijn chipsetdrivers voor mijn moederbord. om de enhanced USB te aktiveren.. ik snap er niet veel van :o

Pak de cd van je moederbord, en installeer de chipsetdrivers, die kunnen van Via, Intel, Sis, Ati, Uli en Amd zijn, zonder opgave van merk en type moederbord, kan ik daar niets zinnigs over zeggen.

Als je overigens, ook onboard spul hebt, kun je daar gelijk de drivers van installeren.
Neem aan dat je XP gebruikt, want dat lees ik nergens.

Pak de cd van je moederbord, en installeer de chipsetdrivers, die kunnen van Via, Intel, Sis, Ati, Uli en Amd zijn, zonder opgave van merk en type moederbord, kan ik daar niets zinnigs over zeggen.

Als je overigens, ook onboard spul hebt, kun je daar gelijk de drivers van installeren.
Neem aan dat je XP gebruikt, want dat lees ik nergens.

Ja ik heb XP. Ik zal kijken wat ik kan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan