usb poorten werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

samsam

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
Hallo,

Ik heb 2 usb poorten achter op de computer, en twee in een frontbus.
Nu wil ik de scanner achter aansluiten. Ik heb de drivers geinstalleerd, in de bios staan de usb poorten op enabled.
Bij systeem zie je dat er inderdaad 4 usb poorten zijn.
Vervolgens de scanner in poort 1 op achterkant gestoken. Vervolgens gebeurd er niets, via hardware installeren scanner toegevoegd, maar nog steeds niets. Toen poort 2 geprobeerd. Alle drivers eerst weer verwijderd en vervolgens alles opnieuw gedaan. Scanner in poort 2 gestopt, resultaat: niets
toen de frontbus geprobeerd. Daar herkent het systeem onmiddelijk een nieuw apparaat. Maar vervolgens kan het de drivers niet vinden. Opnieuw alle drivers geinstalleerd (na verwijderen) Opnieuw scanner in geplugd, met zelfde resultaat.

Ik heb Windows98SE, K7SEM moederbord, XP2000 processor, en 256 sdram, Bios Award 1.1e

Wat doe ik fout?
Samsam

er zijn verschillende dingen die je kan doen:

1. heb je in apparaatbeheer al de usbcontrollers weggegooid en daarna het systeem uit- en weer aangezet? (opnieuw detecteren van de usbcontrollers)
2. heb je de laatste usbdrivers (voor jouw mobo-chipset)?
3. heb je eerst de software geinstalleerd en pas daarna de scanner aangesloten (volgorde van installatie goed uitgevoerd?) (je schrijft weliswaar in je vraag dat je het gedaan hebt, maar weet je het ook zeker?)
4. als je toevallig een hp scanner hebt (maar het zal ongetwijfeld voor meer merken gelden........) dan kan je -afhankelijk van het type scanner- een hele "batterij" aan patches / updates downloaden,
5. staan ALLE usb poorten in de bios op enabled?

Wat is n MOBO-chipset? Waar heb ik die voor nodig? En de BIOS, daar kun je toch alleen in veranderen door bij het opstarten F8 in te drukken? Of was t F12?
Dank voor de tips zover, ga ik proberen!

Pasja,

Bedankt vast voor alle tips, ik ga het uitproberen.
Punt 3 en 5 weet ik zeker, maar de andere zal ik eerst eens uitzoeken.
Ik zal het laten weten of het lukt.

Groeten Samsam

Hallo,

Nou ik heb echt zoon beetje half internet afgezocht maar kon (buiten talen die ik niet kon lezen) niets vinden van drivers. Ik heb de originele cdroms van de scanner, en hij draaide op mijn oude pc (ook win98SE) prima.

Voor wat betreft de usb poorten: opnieuw alles verwijderd, gecontroleerd, bios opnieuw gecontroleerd, pc opgestart vind dan nieuwe hardware, drivers geladen, plug in de usb poort en dus nog steeds niks.
Ook mijn usb muis werkt niet, die ziet hij niet eens.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is om de harde schijf opnieuw te formatteren en alles opnieuw te gaan installeren, maar is dat echt het laatste wat ik nog kan proberen?

Moet ik dan een bepaalde volgorde aanhouden (ik heb nl. ook problemen met drivers installeren voor grafische kaart, die pakt hij niet)

Samsam

als ik het goed heb, dan heeft jouw mobo de SIS730 chipset ?

Kijk eens naar de datum van de drivers die ik vond :
http://www.comelsoft.com/ftp/drivers/SiS 730 Drivers/Chipset Utility/

houdt rekening met het feit dat je mobo een videokaart "on board: heeft, dus als je een losse kaart wilt gebruiken dan moet je de onboardkaart dus in het bios uitschakelen.

en last but not least, heb je de fabrikant van je scanner gebeld / site bezocht. De usb aansluiting v.w.b. scanners wil nogal wel eens "rot" doen...........

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan